Upphandlingsexperter till upphandlings- och inköpsenheten i Norr

Migrationsverket / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping, Flen, Motala, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vill du arbeta med upphandling i en stor organisation med många intressenter?

Upphandlings- och inköpsenheten består av ca 20 personer som arbetar med olika delar av upphandlings- och inköpsprocessen och ingår i avdelningen för verksamhetsstöd inom Migrationsverkets huvudkontor i Norrköping. Enheten står inför en spännande och intressant utmaning, då vi precis påbörjat en tänkt omställning till kategoribaserat inköp. Avsikten är att kunna göra bättre och mer effektiva affärer framöver.

Publiceringsdatum
2017-01-18

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsexpert kommer du få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete. Du ska självständigt kunna driva och genomföra upphandlingar och därmed behärska hela upphandlingsprocessen från behovsanalys, upprättande av förfrågningsunderlag inklusive kravspecifikation, annonsering, kvalificering och utvärdering av inkomna anbud, avtalsskrivning och avtalsuppföljning.

Arbetet är projektorienterat och en viktig del i arbetet är att vara drivande i upphandlingsprojekten. Du kommer att arbeta i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Du kommer att arbeta enligt ett kategoristyrt arbetssätt och det kan bli aktuellt med eget kategoriansvar. Du har även ansvar för att stödja myndigheten vid införande och förvaltning av vårt e-handelssystem.

Du ska tillsammans med övriga medarbetare på enheten utveckla och förenkla rutiner inom området. I arbetet ingår även att informera om och följa upp avtal samt att ge råd och stöd till organisationen. Du kommer även att medverka som lärare i internutbildningar. Arbetet kommer medföra vissa resor.

Kvalifikationer
Du har juridisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå, alternativt relevant eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi eller juridik. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat anbudsbaserat upphandlingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av: kategoribaserat inköpsarbete, förhandlingar samt projektorienterat arbete. Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, gärna också på engelska.

Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat samt styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Vidare arbetar du bra med andra människor och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer samt fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Slutligen är du trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare. Provanställning 6 månader.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Resor i tjänsten förekommer

Vill du veta mer?
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se
För ytterligare information kontakta Upphandlings- och inköpsstrateg Kristina Lundin, 010-485 12 43, kristina.lundin@migrationsverket.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 5/2. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Migrationsverket
60170 Norrköping

Kontorsadress
Migrationsverket

Jobbnummer
3268732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: