Upphandlingschef Upphandlare - Kommunledningsförvaltning - Ekonomijobb i Boden
Upphandlingschef Upphandlare
Kommunledningsförvaltning / Ekonomijobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå
Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltning i Boden

Vi söker en upphandlingschef, eftersom vår nuvarande chef går i pension, och en upphandlare till en nyinrättad tjänst.
Vi söker Dig som vill ha ett intressant och utmanande arbete i en stor och utvecklingsintensiv organisation.

Boden ligger i Norrbottens län, ca 3,8 mil från Luleå, och har ca 28 000 invånare. Bodens kommun köper tjänster och varor för ca 300 miljoner kronor per år. Syftet med upphandlingsverksamheten är att medborgarna skall få mesta möjliga nytta för pengarna. Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor och består av en chef samt två handläggare.

Upphandlingsenhetens arbetsområde:
Kommunövergripande upphandlingar, specifika upphandlingar efter anmodan från kommunens förvaltningar, konsultativ upphandlingshjälp, internutbildning inom upphandlingsfrågor, information om gällande avtal samt ledning av samrådsgrupper för upphandling. Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).

Upphandlingschef:
Upphandlingschefen skall medverka i det strategiska arbetet med att utveckla upphandlingsverksamheten i kommunen. Du skall leda och fördela arbetet inom enheten och ansvara för att operativt genomföra upphandlingar, ofta flera samtidigt, i samråd med våra kommunala verksamheter.

Upphandlare:
Upphandlaren skall genomföra upphandlingar av varor och tjänster i projektform. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen, det vill säga faktainsamling, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, avtal med leverantörer och uppföljning av avtal. Du ansvarar för att samordna kontakt med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med mera. Följa upp tecknade avtal och förvaltningarnas avtalstrohet. Vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens upphandlingsarbete.

Profil för upphandlingschef och upphandlare:
Du ska vara mål- och kvalitetsinriktad och kunna driva och hantera flera frågor parallellt. Du är initiativrik, positiv och förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamheternas behov. Du bör ha ett uttalat intresse för affärer och är van att arbeta strukturerat, naturlig pondus och är van att fatta beslut. Självklart har du vana och fallenhet att arbeta självständigt, snabbt och målinriktat kombinerat med god administrativ förmåga, ansvarskänsla och hög integritet.

Kompetens / Kvalifikationer för upphandlingschef och upphandlare:
Du bör ha en lämplig utbildning på högskolenivå, exempelvis juridisk-, ekonomisk-eller ingenjörsutbildning.
Du bör ha goda kunskaper om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet.
Det är väsentligt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du bör även inneha god IT-vana. Tidigare erfarenhet av offentliga upphandlingar är naturligtvis mycket värdefullt.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2008-01-08

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön, ange löneanspråk i ansökan.

Kontakt
Tomas Pellikkä, 0921-622 88 direkt

Facklig kontakt
Katarina Wennman, 0921-624 14 direkt, SACO
SKTF ,, 0921-622 05 direkt, 0921-622 07

Så ansöker du
Anställningsvillkor enligt avtal.
Sista ansökningsdag 2008-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 1/08 2/08
Vi tar emot ansökan via epost: ledigajobb@boden.se

Företag
KOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
96186 BODEN
Telefonnummer: 0921-62000

Kontorsadress
KYRKGATAN 24
BODEN

Jobbnummer
91815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningsförvaltning: