Upphandlingschef

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-08-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingschef" (publicerad 2020-08-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vi söker en god ledare med ett strategiskt utvecklingsperspektiv som vill fortsätta att stärka upphandlingsenheten och bidra till att vidareutveckla, förankra och implementera Kristianstads kommuns inköpsprocess på ett kostnadseffektivt sätt inom hela kommunen.

Upphandlingsenheten, en del av ekonomi- och upphandlingsavdelningen, är en central enhet som samordnar, stödjer och genomför kommunövergripande upphandlingar, e- handel, avtalsuppföljning och samordnad varudistribution inom Kristianstads kommun. Enheten består av upphandlingschef, åtta upphandlare, en e-handelssamordnare, en controller och en ekonomiadministratör.

I Kristianstads kommun ska chefer verka för att alla medarbetare känner ett personligt medarbetarskap. I detta ingår medarbetarens förståelse för den egna uppgiften, ansvaret för att ta egna initiativ, förmågan att se sig själv som en viktig del av helheten samt att ta ansvar för utveckling och kvalitet.

Publiceringsdatum
2017-08-30

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för upphandlingsenheten ansvarar du för personal, arbetsmiljö, ekonomi, hela inköpsprocessen samt det strategiska utvecklingsarbetet.

Som upphandlingschef ansvar du för strategiska inköpsfrågor, inom Kristianstad kommun. I uppdraget ingår att säkerställa att kommunen arbetar på ett professionellt sätt och följer lagar, policys och riktlinjer inom inköpsområdet. En viktig uppgift är att planera och ansvara för såväl interna som externa utbildningar inom inköpsområdet.
Du arbetar under Kommunledningskontorets ledningsgrupp med strategiska inköpsfrågor och informerar om strategiska inköpsfrågor i både politiska forum och inom tjänstemannaorganisationen. Överprövningar av upphandlingar hanteras i samråd med kommunjurist.

Kvalifikationer
För rollen som upphandlingschef krävs att du är en strukturerad och noggrann person med god samarbetsförmåga. Medarbetarna är en viktig resurs, vilket kräver att du har förmåga att inspirera, motivera, stödja och coacha. Du är en kommunikativ person med god beslutförmåga som driver mot mål och resultat. För att lyckas i rollen som upphandlingschef krävs att du är strategisk med fokus på utveckling, förbättring och på att driva verksamheten framåt.

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik (minst 60 hp), en yrkeshögskoleutbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet samt erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling och erfarenhet av kvalificerad offentlig upphandling.

Du har körkort samt goda datorkunskaper, framförallt i Officepaketet och gärna erfarenhet att arbeta i olika upphandlingssystem. I arbetet ingår kommunikation och dokumentation som kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska.
Ledarutbildning, goda juridiska upphandlingskunskaper samt erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation är meriterande. Även erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor och kvalitetssäkring inom inköpsområdet, av hållbarhetskrav i upphandlingar samt av att genomföra utbildningar och hålla föredrag i olika sammahang är meriterande.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är centralt i Kristianstad i moderna lokaler i Rådhus Skåne i direkt närhet till tåg- och busstation.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Roger Zetterqvist, Avdelningschef, 044-13 60 07 eller Charlotte Olsson, HR-specialist, 044 13 53 96.

Sista ansökningsdag är 2017-09-13.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-13
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/750
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Zetterqvist, Avdelningschef 044-13 60 07
Charlotte Olsson, HR-specialist 044 13 53 96

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3669543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: