Upphandlingschef

Landstinget Kronoberg, Servicecentrum / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Publiceringsdatum
2014-07-09

Arbetsuppgifter
Du som brinner för att leda, utveckla och få saker att hända - vi söker dig!

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster samt övergripande logistikfrågor. Avdelningen utgör ett kvalificerat, konsultativt affärsstöd åt landstingsledningen och åt landstingets övriga verksamheter.
Upphandlingsvolymen uppgår till ca 500 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar 14 personer

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att strategiskt driva och utveckla upphandlingsverksamheten mot uppsatta mål. Detta viktiga arbete görs tillsammans med dina medarbetare.

I ditt uppdrag kommer du att arbeta med utvecklingsarbete med syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten vid landstingets upphandlingar, där avtalsvården utgör en viktig del.

Vi söker därför dig som med kraft och energi kan leda upphandlingsavdelningen i detta viktiga och utmanande utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Du leder genom tydlighet och agerar som en god förebild. Du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Vidare kräver rollen att du har en strategisk och analytisk förmåga.

Vi söker dig som inspireras av att leda andra, utmanas av förändringsarbete och som får saker gjorda. Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer som kännetecknas av ömsesidig respekt. Det är meriterande om du har utbildning på högskolenivå och har erfarenhet av strategiskt upphandlingsarbete, gärna inom offentlig sektor. Du ska ha tidigare erfarenhet av ledarskap eller som projektledare. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig ett inspirerande arbete där du tillsammans med engagerade medarbetare kommer göra skillnad.

ÖVRIGT

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-15
Ange följande referens när du ansöker: SEC 15/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Larsson, Cetnrumchef 0470-58 84 99
Anette Johannesson, Samordnare 0470-58 71 43

Facklig kontakt
Else-Marie Banner, Vision
Ingrid Hakamäki, Jusek 0470-58 92 90

Företag
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Adress
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ

Jobbnummer
1935134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum: