Upphandlingsassistent till en ny uppföljningsgrupp på Statens inköpscentral

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Vi söker dig som har en bakgrund inom offentlig sektor och som vill bidra till att utveckla den nystartade uppföljningsgruppen på Statens inköpscentral! Är du självgående, har mycket god sammarbetesförmåga och har ett intresse av att skapa goda rutiner och metoder för det administrativa stödet för uppföljningsgruppen kan du vara vår nya kollega!

Statens inköpscentral hade vid utgången av år 2022 ca 2.400 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Vi är för närvarande drygt 20 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Statens inköpscentral intensifierar nu arbetet med uppföljning och kontroller av ingångna ramavtal och ramavtalsleverantörer. Arbetet kommer att organiseras i en ny grupp med särskilt fokus på uppföljning och revisioner. Uppföljningsgruppen kommer att utgöra en del av enheten för ramavtalsförvaltning. Därför söker vi nu ett flertal medarbetare med olika bakgrund och professioner till uppföljningsgruppen, varav uppföljningsjurist är en av de nya tjänsterna.

Publiceringsdatum
2023-08-08

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsassistent ansvarar du för att bistå uppföljningsgruppen med administrativt stöd, exempelvis i form av att ta kontakt med ramavtalsleverantörer för att begära in underlag och kompletteringar. I tjänsten ingår att hjälpa till med att kontrollera inkomna dokument från ramavtalsleverantörer och genomföra en initial validering av handlingar. Du bistår också med diarieföring i Platina.

I dina arbetsuppgifter ingår även att planera och organisera möten där du även för anteckningar vid uppföljningsmöten. Du arbetar i systemstöd och ansvarar även för löpande bevakningar och analyser av information från våra stödsystem CreditSafe och BNC.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har

• Fullgjord gymnasieexamen
• Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
• Van att administrera stora mängder information
• Mycket goda kunskaper i officepaketet, i synnerhet excel
• Tidigare erfarenhet av att avropa från ramavtal
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande

• Har jobbat på en upphandlingsavdelning
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som denna tjänst
• Erfarenhet av Tendsign
• Erfarenhet av diarieföring
• Erfarenhet av arbete med kreditbevakning eller andra systemstöd för leverantörsbevakning

Som person är du flexibel och prestigelös där du stöttar upp med det som behövs för att gruppens arbete ska utföras effektivt och framgångsrikt. Du har en mycket god sammarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Då detta är en ny roll behöver du bidra till att utveckla såväl metoder som arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Kammarkollegiets kontor i gamla stan, Stockholm. Utifrån verksamhetens behov finns möjlighet att arbeta på distans upp till 49%.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 25 augusti 2023.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, chef enheten för ramavtalsförvaltning, telefon 08-700 07
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 - 700 06 40

Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Linnea Bredberg, HR-specialist, Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829), http://www.kammarkollegiet.se

Jobbnummer
8012159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: