Upphandlingsassistent

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 45 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad.
Du kommer att ingå i upphandlingsenheten tillsammans med upphandlingschef, upphandlingsjurist, tre upphandlare och avtalscontroller. Enheten organiserar sig direkt under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på relevant, kontinuerlig kompetensutveckling för enheten.
Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlingsassistent kommer du att ansvara för viktiga områden av administrationen på upphandlingsenheten. Du kommer även att vara behjälplig på enheten i arbetet under upphandlingsprocesserna, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal.
Du ska även kunna administrera kommunens behov av inkommande direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt gällande rutiner.
Du kommer att arbeta i samråd med kommunens ekonomienhet kring områden som rör e-handel och prisfrågor gällande våra upphandlade avtal.
Du kommer även att vara enhetens IT länk till intern och extern hemsida.
Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.

Kvalifikationer
Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.
Sigtuna kommun har för närvarande avtalsdatabasen e-Avrop som verktyg för arbetet kring upphandlingar och avtalsvård.

Utbildningar/erfarenheter:
Eftergymnasial utbildning inom upphandling eller inköp, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig inom upphandling/inköp.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som upphandlingsassistent tror vi att du är: Handlingskraftig, innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga.
Har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt är en god kommunikatör.
Är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt.
Har en ifrågasättande inställning och en hög integritet.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Fackliga företrädare, se kommunens hemsida.

Allmänna frågor kring tjänsten mellan v 26-32 besvaras på nedan adress:
upphandling@sigtuna.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: Upphandlingsassistent A588807
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kimmo Stenroos, Upphandlingschef 0736613672 kimmo.stenroos@sigtuna.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare se kommunens hemsida

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2919789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: