Upphandlingsassistent - Vikariat

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun har behov av en vikarie

Upphandlingsassistent -Vi tycker det är kul att gå till jobbet, gör du?

Sigtuna kommuns upphandlingsenhet söker nu efter en upphandlingsassistent för ett längre vikariat på ca: 12-18 månader.

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad.

På enheten arbetar det en upphandlingschef, tre upphandlare, en upphandlingsjurist, en avtalscontroller och en upphandlingsassistent. Enheten organiserar sig direkt under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på relevant, kontinuerlig kompetensutveckling för enheten.
Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu.




Publiceringsdatum
2017-03-28

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlingsassistent kommer du att ansvara för viktiga områden av administrationen på upphandlingsenheten. Du kommer även att vara behjälplig på enheten i arbetet under upphandlingsprocesserna, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal.
Du ska även kunna administrera kommunens behov av inkommande direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt gällande rutiner.
Du kommer att arbeta i samråd med kommunens ekonomienhet kring områden som rör e-handel och prisfrågor gällande våra upphandlade avtal.
Du kommer att ansvara för genomförande av interna utbildningar för kommunens medarbetare inom området upphandling och inköp.
Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.



Kvalifikationer
Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.
Sigtuna kommun har för närvarande avtalsdatabasen e-Avrop som verktyg för arbetet kring upphandlingar och avtalsvård.

Utbildningar/erfarenheter:
Eftergymnasial utbildning inom upphandling eller inköp, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig inom upphandling/inköp.
Meriterande att ha kännedom och arbetat med upphandlingsverktyget e-Avrop.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som upphandlingsassistent tror vi att du är: Handlingskraftig, innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga.
Har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt är en god kommunikatör.
Är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt.
Har en ifrågasättande inställning och en hög integritet.



ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsprocessen.
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid.
Allmänna frågor kring tjänsten besvaras på upphandling@sigtuna.se

Läs mer: http://www.sigtuna.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse under eller efter sommarperioden., upphör: 2019-02-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A667414
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kimmo Stenroos kimmo.stenroos@sigtuna.se 0736613672

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Senaste upphandlingen: Städning och underhåll av återvinningsstationer (ÅVS) för Håbo, Upplands-Bro, Knivsta och Sigtuna kommun

Jobbnummer
3402452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: