Upphandlingsansvarig - Partille kommun, Kommunledningskontoret - Inköpar- och marknadsjobb i Partille
Upphandlingsansvarig
Partille kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Lerum, Göteborg, Mölndal
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunledningskontoret i Partille

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 33 000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder.
Kommunen innehåller många varierande miljöer:
spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag.

I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet.
Kommunen består av fyra geografiska delar:
Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö.

Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren och kunnig upphandlingsansvarig. Tjänsten är kommuncentralt placerad och direkt underställd förvaltningschefen för stödverksamheten. Du kommer att ansvara för Partille kommuns upphandlingsverksamhet och förväntas driva och effektivisera upphandlingsprocessen. Det är viktigt för oss att arbetet präglas av affärsmässigt tänkande och objektivitet, med konkurrens mellan leverantörerna samt rättvis och ekologisk handel.

Viktiga arbetsuppgifter är:

* Samordna och driva upphandlings- och inköpsfrågor på central nivå
* Ge stöd till kommunens förvaltningar
* Informera och utbilda
* Delta i regionalt samarbete

Publiceringsdatum
2007-12-18

Kvalifikationer
* Högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med inköpsorienterad inriktning/påbyggnad
* Flera års erfarenhet av inköpsarbete på central nivå, gärna inom offentlig verksamhet
* Mycket god kunskap om den lagstiftning (LOU) som reglerar offentlig upphandling
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
* Vana vid att arbeta i IT-miljö
* Självständig, driftig och effektiv
* Bra på att samarbeta

Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Efter överenskommelse)

Kontakt
Gunilla Edin, Förvaltningschef , 031-792 11 24, 0709-93 11 24 Förvaltningschef

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »

Vi hoppas att Du kan börja så snart som möjligt, eftersom vår nuvarande upphandlingsansvariga går i pension.

Sista ansökningsdag 2008-01-21

Företag
Partille kommun, Kommunledningskontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
Mer information på www.partille.se

Jobbnummer
79547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunledningskontoret: