Upphandlingsansvarig

Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli i Stockholm

Åklagarmyndigheten är en fristående myndighet under regeringen med ca 1200 anställda. Riksåklagaren är högste chef för åklagarväsendet och utövar tillsyn över åklagarverksamheten. Åklagaren har en central roll i brottsbekämpningen. Åklagarens uppgift är att leda brottsutredningar, att besluta om åtal och att driva brottmålsprocesser.
Åklagarmyndigheten söker en kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelningen som, under ekonomidirektören, kommer att vara ansvarig för myndighetens upphandlingsverksamhet.
Som upphandlingsansvarig har du, tillsammans med en upphandlare, det övergripande ansvaret för att planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare har du ansvaret för myndighetens rutiner för den löpande inköpsverksamheten och myndighetens kommersiella avtal. En viktig uppgift för dig blir att utveckla det redan påbörjade införandet av E-handel. Du kommer även att ha ansvar för myndighetens miljöledning samt vissa telefonifrågor.
I uppgifterna ingår att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.
Vi söker dig med
• relevant högskoleutbildning tex ekonomi eller juridik.
• erfarenhet av liknande arbeten med ansvar för  inköp och upphandlingar
• mycket god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling.
• goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift.
• erfarenhet från arbete med E-handel.
Erfarenhet från arbete med miljö - och kvalitetsfrågor är meriterande.
Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga och servicekänsla. Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
Vi tillämpar provanställning.
För mer information vänligen kontakta ekonomidirektör Agnete Löthman 010-562 51 10 eller biträdande personaldirektör Anders Kjellman 010-562 50 71. Facklig företrädare för Jusek är Eva-Lena Wessman och för ST Göran Stork, de nås genom vår växel 010-562 50 00.
Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning.  
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2010-05-13

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Agnéte Löthman, 010-562 51 10
Anders Kjellman, 010-562 50 71, 070-589 66 67

Företag
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Adress
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli
Box 5553
11485 Stockholm

Jobbnummer
651237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli: