Upphandlingsadministratör

Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun har ca 3000 anställda och här bor drygt 63.000 personer.

Upphandlingsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens upphandlingsverksamhet enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Upphandlingsenheten består av fem personer och ingår organisatoriskt i avdelningen för Ekonomi och verksamhetsstyrning, som är en avdelning inom kommunledningskontoret.

Vi söker dig som gillar ett omväxlande administrativt arbete med mycket kontakter såväl inom kommunen som med leverantörer.

Publiceringsdatum
2013-04-17

Dina arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingar, såväl ramavtal som specifika upphandlingar. Arbetet utförs med interna uppdragsgivare inom den kommunala förvaltningen. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats som präglas av ett högt tempo och ett brett, intressant och varierat arbetsinnehåll. Dina arbetsuppgifter blir att ge service till upphandlingschef och upphandlare med administrativa uppgifter. Detta bl a i form av att administrera upphandlingsarkiv, diarieföring, kommunens avtalsdatabas. Du kommer att delta i upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen från utskick till mottagande, öppning av anbud fram till avslut av upphandling tillsammans med ansvarig upphandlare/chef. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare informera och stödja beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt uppföljning.

Kompetenser
Du har en lämplig gymnasieutbildning och gärna även eftergymnasial utbildning inom det administrativa området och du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du ska ha god datavana och det är meriterande om du arbetat med system, gärna inom ärendehantering och upphandling. Du förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamhetens behov. Du ska ha intresse och fallenhet för "ordning och reda", vara en problemlösare och får saker gjorda. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, med fokus på samarbetsförmåga och positiv attityd.

Är du en upphandlingsadministratör som gillar att vara "spindeln i nätet", är Du välkommen till oss.

Vi erbjuder

Du får ett intressant och utmanande arbete i en spännande organisation där du kommer att få ta ett allt större ansvar beroende på kunskaper och erfarenhet.

Heltid, tillsvidareanställning

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lill Sandberg, Upphandlingschef 08-579 215 96

Företag
Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten

Adress
Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten
Turebergs torg 1
19186 Sollentuna

Jobbnummer
1525920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun --Upphandlingsenheten: