Upphandlingsadministratör

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
2019-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingsadministratör" (publicerad 2020-10-22) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Inköps- och upphandlingsenheten har en tvärfunktionell strategisk roll och därmed stor inverkan på kommunens ekonomi. Målet för enheten är att göra goda affärer för hela kommunen/koncernen. Inom enheten pågår ett ständigt förbättringsarbete som syftar till att kvalitetssäkra inköps- och upphandlingsprocessen samt förenkla administrationen.

Inköps- och upphandlingsenheten är en spännande och energifylld arbetsplats med nya utmaningar varje dag. En viktig del i vårt arbete tillsammans är att alla känner sig delaktiga och arbetar mot samma målsättningar. Kommunens upphandlingsvolym är ca 1 miljard för drift och ca 0,5 miljarder för investeringar. Enheten är organiserad inom den centrala kanslifunktionen och består av åtta personer; enhetschef, fyra upphandlare, inköpscontroller, inköpsadministratör och upphandlingsadministratör.

Vi använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem. Inom enheten arbetar vi med ständig förbättring och utveckling av vårt arbetssätt. Målet är att vara en strategisk och värdeskapande stödresurs för kommunens olika verksamheter.


Publiceringsdatum
2019-05-06

Arbetsuppgifter
Tjänsten som upphandlingsadministratör är delad. Dels arbetar du med diverse administrativa sysslor, såsom enhetens diarieföring av upphandlingsunderlag, administration av avtalsdatabasen, svara på inköps- och upphandlingsrelaterade frågor i enhetens funktionsbrevlåda från såväl interna som externa parter samt övriga inom enheten administrativa sysslor.

Dels att självständigt genomföra direktupphandlingar och enklare upphandlingar, där planering och affärsmässigt genomförande av upphandlingsprojekt inom olika varu- och tjänsteområden med skiftande komplexitet ingår. I tjänsten ingår många kontakter med kommunens olika verksamheter, samt även med externa parter.

Vårt mål är att göra goda affärer och då vi tillsammans arbetar för att utveckla vårt arbete blir du härigenom en viktig del i byggandet av Nyköping kommuns arbete inom området. Inköps- och upphandlingsenheten är en viktig strategisk funktion, och alla enhetens medarbetare ansvarar för att ge god service till kommunens verksamheter i inköps- och upphandlingsfrågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• utbildning inom ekonomi/teknik/juridik, upphandlingsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• praktisk erfarenhet i och kunskap om inköps- eller upphandlingsarbete,
• god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl muntligt som skriftligt,
• B-körkort är önskvärt

För att lyckas i rollen som upphandlingsadministratör ser vi att du behöver vara flexibel och kommunikativ, ha sinne för att ge god service samt ha ett strukturerat arbetssätt. Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har hög social kompetens, är förtroendeskapande och är duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-13
Ange följande referens när du ansöker: A875151
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Adolfsson goran.adolfsson@nykoping.se 0155-45 73 85
Linn Andersson 0155-457937

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget, Stadshuset 61183 Nyköping

Jobbnummer
4768606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: