Upphandlings- och ramavtalsansvarig

Södertälje kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?

Välkommen till oss!

Södertälje står inför stora utmaningar! Vi behöver nu knyta ytterligare kreativa krafter som vill förstärka vår organisation och bidra till att utveckla Södertälje till en hållbar framtids stad. Några av våra stora projekt är bland andra utvecklingen av centrum med bostäder och handel, utveckling av resecentrum, området kring Södertälje kanal och sluss samt planeringen inför 20 000 nya bostäder med tillhörande infrastruktur och service.

Framtiden börjar i Södertälje! Vill du vara med?

Samhällsutveckling är ett samspel mellan offentliga och privata aktörer, där kommunen spelar en mycket viktig roll. I Södertälje har vi valt att samla kommunens kompetens för samhällsplanering, byggande och förvaltning i ett kontor, Samhällsbyggnadskontoret. Kontoret ansvarar exempelvis för kommunens strategiska planering och genomförande av de frågor som är avgörande för Södertäljes utformning i dag och i framtiden; boendemiljö, stadsmiljö, trafik och förhållandet stad-landsbygd. Kontoret arbetar både i linjeorganisationens olika processer samt i projekt över enhets- och kontorsgränser.

Enheten stab och strategi ansvarar för och leder arbetet med kontorets övergripande verksamhetsutveckling, samhällsplanering, kommunikation, projektledning och ekonomistyrning. Vi är ca 14 medarbetare som strävar efter att ge bra stöd till kontorets olika verksamheter.

En dag på jobbet

• ?Som upphandlings- och ramavtalsansvarig fungerar du som den sammanhållande kraften i framtagande av kravspecifikationer till våra upphandlingar, avtalshantering för ramavtal och som stöd till övriga delar av kontoret i upphandlingsfrågor.

Du fungerar som länk mellan Samhällsbyggnadskontoret och Telge Inköp, vårt kommunala upphandlingsbolag. Du driver och koordinerar kontorets delar i upphandlingar och ramavtalsavrop. Din uppgift är att se till att kravspecifikationer tas fram, att förfrågningsunderlag är riktiga, att våra ramavtal följs. Du är ett stöd för hela Samhällsbyggnadskontoret i allt som rör upphandling och ramavtalshantering. Efter avslutad upphandling börjar det viktiga arbetet med att implementera avtalet i verksamheten. Kompetensutveckling i upphandlingsfrågor av övriga medarbetare på kontoret är en annan viktig hörnsten i ditt uppdrag, samt att tillsammans med Telge Inköp utveckla och förbättra Samhällsbyggnadskontorets arbete med upphandlingar och ramavtal.

Vem är du?

Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande tillsammans med god erfarenhet av upphandlingsyrket. Vana av att upphandla konsulter och entreprenörer i någon form, företrädesvis från bygg- och fastighetsbranschen, ses som meriterande men är inte något krav.

I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande, har en stark inre drivkraft och har ett positivt synsätt. Affärsintresse är viktigt, vi vill göra bra affärer som gynnar våra invånare. En vilja att bidra till utveckling är viktigt då det här är en ny tjänst som syftar till att utveckla och förbättra arbetet med våra upphandlingar. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Är du en lagspelare som går till jobbet för att göra bra saker och som vill ha roligt under tiden tror vi att du skulle trivas hos oss!

• Vi erbjuder dig

• Din nästa arbetsplats kommer att vara i vårt moderna stadshus. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen.

Vi tillämpar årsarbetstid vilket innebär att du själv har möjlighet att styra och planera din egen arbetsdag/tid. Vi erbjuder även friskvårdspeng eller friskvårdstimme. Du får också möjlighet att växla semesterersättning till extra semesterdagar.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Södertälje kommun med Experis Finance.

För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64. Urvalsarbetet kommer att påbörjas först vecka 32 men ansök gärna redan nu.

Varmt välkommen med din ansökan!







Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-07-06

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 26430
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Magnusson malin.magnusson@se.experis.com 08-736 28 47

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
15189
15189 0180

Kontorsadress
Campusgatan 26

Jobbnummer
3594123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: