Upphandlare till Sundbybergs stad

Sundbybergs Stad / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på upphandlingsenheten, som ansvarar för stadens upphandlingar och är en del av stadsmiljö- och serviceförvaltningen, sker för närvarande ett utvecklingsarbete som syftar till att bygga upp en professionell kommungemensam upphandlingsfunktion för stöd och samordning vid upphandlingar.

Enhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag samt andra utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalskatalog, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.

Upphandlingsfunktionen har också en viktig roll som ambassadör för nyttan och nödvändigheten med offentlig upphandling, med de krav som sammantaget ställs på affärsmässighet, juridisk korrekthet och verksamhetsnytta. Verksamheten expanderar och behovet av förstärkning på enheten har ökat. Nu söker vi en upphandlare med inriktning mot tjänsteupphandlingar och önskevärd erfarenhet av entreprenad upphandlingar. 

Som upphandlare är en viktig del av ditt arbete att se över och medverka till utveckling, kvalitetssäkring och dokumentering av hela upphandlingsprocessen i samarbete med dina kollegor inom upphandlingsfunktionen.

Dina arbetsuppgifter innebär att du självständigt driver upphandlingsprojekt och arbetar med hela upphandlingsprocessen. Din uppgift blir att hålla ihop upphandling och stöd vid avrop samt att ge råd till organisationen. Du ser till att hålla dig uppdaterad i lagstiftning och praxis inom det snabbföränderliga upphandlingsområdet. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga funktioner inom Sundbybergs stad.

I arbetsuppgifterna ingår även att ge verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor, medverka vid informationstillfällen och interna utbildningar. Du rapporterar till upphandlingschefen för den centrala upphandlingsfunktionen. Vi ser gärna att du har starkt intresse och erfarenhet av tjänster- och entreprenadupphandlingar (upphandlingsjuridiken) även om upphandling inom andra områden kommer att ingå i tjänsten.

Vi vill att du har relevant akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskaper samt minst tre års erfarenhet av upphandlingsarbete från en politiskt styrd organisation/ verksamhet, som till exempel kommun/landsting. Dina kunskaper i LOU/LUF är goda, men vi ser gärna att du har djupare kunskaper inom detta område. För att lyckas i arbetet behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom och fungera drivande i upphandlingsprocessen. Du behöver även ha hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Du kommunicerar tydligt och med lätthet både muntligen och skriftligen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har ett positivt synsätt. Du har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 15 april 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-17

Ersättning
Efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00
Senad Babacic, Upphandlingschef 08-7068643 senad.babacic@sundbyberg.se

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4, 172 92 Sundbyberg
17292 17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4, 17292 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2731420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: