Upphandlare till Kansli- och upphandlingsenheten

Partille kommun, Kommunkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som ett led i Partille kommuns strävan att vara en attraktiv arbetsgivare pågår ett viktigt förändringsarbete. Detta förändringsarbete innebär att du som anställd i Partille kommun under 2017 och framåt kommer ha rätt att utöver den utannonserade tjänstens sysselsättningsgrad själv välja annan sysselsättningsgrad. Heltid skall vara en rättighet, deltid en möjlighet.

Kansli- och upphandlingsenheten ingår i kommunenens centrala ekonomiavdelning. Upphandlingsenheten samordnar, stödjer och genomför upphandlingar till kommunens samtliga verksamheter samt avtalsuppföljning. Enheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare, och nu söker vi en ersättare till upphandlaren.

Kommunen står inför några större utmaningar inom upphandlings- och inköpsverksamheten. Dels planeras ett system för e-handel att införas på sikt, dels har ett projekt kring hur kommunens inköpsprocess kan effektiviseras nyligen startats.




Publiceringsdatum
2016-12-12

Arbetsuppgifter
Partille kommun samarbetar med Upphandlingsbolaget Göteborg och använder samma IT-stöd, WINST, för kommunens inköp och avtalsförvaltning. Kommunens upphandlingsprocess sker digitalt med hjälp av IT-stödet TendSign.

Tillsammans med upphandlingsansvarig ansvarar upphandlaren för hela upphandlings- och inköpsprocessen. Du kommer att både självständigt och tillsammans med andra genomföra upphandlingar. Uppdraget sträcker sig från behovs- och uppdragsanalys, till framtagande av förfrågningsunderlag, utvärdering och avtalsskrivning, samt avtalsuppföljning.

Arbetet innebär såväl förvaltningsövergripande upphandlingar som förvaltningsspecifika sådana.
Du genomför utbildningsinsatser i upphandlingssystemet WINST för beställare och användare av upphandlingssystemet. Du är även delaktig i att administrera avtal och säkerställa att avtalsdatabasen innehåller tydlig information till kommunens beställare. Du kommer ge upphandlingsstöd och vara inköpsstöd till kommunens förvaltningar.



Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har några års erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att självständigt arbeta med upphandlingar samt har goda kunskaper om LOU, Lagen om offentlig upphandling, samt LUF, Lag om offentlig upphandling i försörjningssektorn. Vidare är tidigare erfarenhet inom sälj- eller inköpsverksamhet i offentlig sektor meriterande. Önskvärt är också kunskap om inköpssystemet WINST, samt upphandlingssystemet TendSign. Kommunen väntas på sikt övergå till ett system med e-handel varför kunskaper och erfarenhet inom e-handel, samt kopplingen till olika ekonomiprocesser, är kvalificerande.

Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna krävs att du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Arbetet kräver god datorvana och kunskaper i Office-paketet.

Som person har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter, din initiativförmåga samt din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt kommer väl till pass. Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt, bland annat innebär det att du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är noggrann och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du har en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar väl med andra eftersom arbetet innebär många kontakter såväl i internt som externt.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Ange följande referens när du ansöker: A636036
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Hylander ulrika.hylander@partille.se 031-792 12 50

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
43382 Partille

Jobbnummer
3208973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: