Upphandlare sökes (Tyresö kommun)

Upphandlingsenheten / Administratörsjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsenheten i Tyresö

Tyresö är härligt beläget 20 km sydost om Stockholm vid Erstaviken och med Tyresta nationalpark inpå knutarna. Bussen tar dig hit på 15 minuter från Gullmarsplan. Tyresö kommun har närmare 3 000 anställda och arbetar målmedvetet för att bli den bästa arbetsgivaren i länet.
Tyresö kommun, kommunstyrelseförvaltningen söker en
Upphandlare till upphandlingsenheten
Beskrivning av arbetsplatsen:
Upphandlingsenheten är centralt placerad på Servicekontoret inom Kommunstyrelseförvaltningen. Enheten består av upphandlingschef, två upphandlare och en upphandlingsassistent.
Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgift är att biträda kommunens förvaltningar vid upphandling av ramavtal för varor och tjänster och vid förvaltningsspecifika upphandlingsprojekt. Vidare ansvarar enheten bl.a. för att informera och utbilda verksamheterna om LOU samt för att ständigt utveckla kommunens upphandlingsfunktion.
Beskrivning av arbetsuppgifterna:
Du kommer att ansvara för upphandlingar inom olika varu- och tjänsteområden i enlighet med lagen om offentlig upphandling. Arbetet sker i nära samarbete med kommunens beställare och sakkunniga. Upphandlaren har rollen som arbetande projektledare och kommer att handlägga flera upphandlingar parallellt. Arbetet bedrivs i projektform och innebär kontakter såväl inom som utanför kommunen. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidra till att informera och utbilda om LOU samt utveckla upphandlingsverksamheten.

Publiceringsdatum
2009-08-17

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande inom juridik, inköp och/eller ekonomi. Erfarenhet från upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi tycker att det är viktigt att du som person har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, att du är drivande, flexibel och lyhörd samt har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.
Arbetstid. Varaktighet:
Heltid, 100 %, tillsvidare.

Tillträde
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön.

Kontakt
Upphandlare Cecilia Olsen, tel: 08-5782 91 55.
Kontorschef Torbjörn Dybeck, tel: 070-488 91 47.

Facklig kontakt
Gunnel Ehrnberg, 08-5782 91 46, SKTF
Fredrik Fahlander, 08-5782 93 67, JUSEK
Övriga fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel 08-5782 91 00.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och meritförteckning/CV samt löneanspråk.
Sista dag att ansöka är 2009-09-02.
Skicka din ansökan via e-post till: veronica.engelmark@tyreso.se
Märk ansökan med ”Upphandlare”.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid 100 %.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-02
Ansökan kan skickas till e-postadress: veronica.engelmark@tyreso.se

Företag
Upphandlingsenheten

Adress
Upphandlingsenheten
Marknadsgränd 2
13581 Tyresö

Jobbnummer
491215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsenheten: