Upphandlare SCB, interim

Randstad AB / Säkerhetsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-20

Dina arbetsuppgifter
Har du en gedigen erfarenhet av upphandling? Då har du hittat rätt! Vi söker just nu upphandlare på deltid för ett uppdrag med start 1 maj 2024. Uppdragets längd är till en start två år med goda chanser till förlängning.
Uppdrag avser projektledning och genomförande av hela, eller delar av, upphandlingsuppdrag, men också stöd och rådgivning i delar av upphandlingar eller upphandlings- och inköpsrelaterade frågeställningar.
Kontor i Örebro är huvudarbetsplats och arbete kan komma att utföras i SCB:s kontor i Solna. Tjänsten kan också utföras på distans beroende på vad upphandlingen kräver.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
• stödja SCB i olika frågor kopplat till inköp och upphandlingar
• delta i det interna arbetet med rutinbeskrivningar, mallar m.m
• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• göra självständiga upphandlingar
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för detta uppdrag behöver du ha följande:
• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare
eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU
• hög generalistkompetens och mycket hög kompetens inom offentlig upphandling och insikt i
senaste nyheterna inom området.
• kunna arbeta självständigt med avancerade upphandlingar exempelvis komplexa upphandlingar
och rådgivning inom offentlig upphandling.
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign,
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• konsult ska ha utfört minst tolv (12) annonserade upphandlingar (även avrop från
Inköpscentraler) enligt LOU under de senaste tre (3) åren.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
8482161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: