Upphandlare och direktupphandlare/administratörer

Ludvika kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utvecklas i en lagspelande organisation. Vi är i en framtidsbransch och tillsammans bygger vi en organisation med förmåga att arbeta med både samhällsnytta och goda affärer.

Publiceringsdatum
2021-12-17

Om företaget
Upphandlingscenter (UhC) är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora, Ludvika och Säter. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar och avtalsförvaltning, med några få undantag, åt dessa kommuner. UhC har sitt huvudkontor i Ludvika, men vi har även kontor på de övriga orterna.

Vår organisation är indelad i tre enheter; Varor & Tjänster, Entreprenad & IT/digitalisering samt Inköps- & verksamhetsstöd. Vi genomför årligen över 200 upphandlingar och tecknar och förvaltar avtal för ca 3 miljarder kr; allt från utbildning, kost och städ, sociala tjänster konsulttjänster, IT, till fordon/transporter och bygg-/fastighetstjänster. Vi genomför även direktupphandlingar, avrop från DIS (dynamiskt inköpssystem) samt övrig administration.

Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.

Arbetsuppgifter - Upphandlare
Till de två upphandlingsenheterna söker vi nu flera upphandlare. Det innebär att arbeta med egna upphandlingar inom varor och tjänster eller entreprenad (tex bygg, anläggning, installation och underhåll) och ha ansvar för b.la marknadsanalys, strategiarbete, genomförande och löpande avtalsförvaltning. Du kommer självständigt verka som projektledare i dina upphandlingar. Hos oss förekommer det både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.

Kvalifikationer

• Eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, gärna en juridik-, ekonomi-, teknik/ingenjörsexamen eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig och/eller med relevant arbetslivserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska, duktig på både muntlig och skriftlig kommunikation samt goda kunskaper i Officepaketet.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystem.
• Erfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform.
• Erfarenhet av såväl offentlig verksamhet som av leverantörssidan.
• Verksamhetserfarenhet från något av kategori-/avtalsområdena varor och tjänster eller bygg/entreprenad.
• Erfarenhet av att arbeta i gemensam nämnd eller andra kommunala/regionala samverkansformer.

Arbetsuppgifter - Direktupphandlare/administratörer
Till Inköps- och verksamhetsstöd söker vi direktupphandlare/administratörer. Arbetsuppgifterna innebär bl. a att genomföra direktupphandlingar och avrop från DIS, viss avtalsförvaltning, spendanalysarbete, fakturering, arkivering och andra administrativa uppgifter inom enheten.

Kvalifikationer

• Eftergymnasial utbildning; gärna med inriktning mot inköp/upphandling/juridik eller administration/ekonomi, eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska, duktig på både muntlig och skriftlig kommunikation samt goda kunskaper i Officepaketet.

Meriterande är om du har någon eller flera av följande

• Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystem.
• Erfarenhet av att arbeta med inköpsanalyser, kategoristyrning, spendanalyser, Power BI-rapporter och processkartläggningar.
• Erfarenhet av administrativt arbete såsom exempelvis fakturahantering, diarieföring, arkivering, webpublicering eller andra administrativa uppgifter.

Din profil
För att lyckas i arbetet behöver du vara ansvarstagande och social med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt men också vara en initiativrik och pragmatisk lagspelare.

Du är duktig på att informera och kommunicera så att det är lätt för dina kunder och kollegor att förstå. Tjänstens kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla och god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor i arbetet. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera arbete med familj och fritid. På Upphandlingscenter satsar vi på dig och ger dig goda förutsättningar till kompetensutveckling och omvärldsbevakning. Vi erbjuder friskvårdsbidrag/friskvårdstid, hälsoundersökning och anordnar regelbundet personalaktiviteter tillsammans.

I vår strävan att vara en modern och attraktiv arbetsgivare erbjuder vi dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation. Om du har ett intresse för samhällsutveckling och brinner för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet så är detta platsen för dig. Här får du får goda möjligheter att påverka framtiden!

Anställningsform
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid men det kan även bli tal om något vikariat. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker efter överenskommelse.

Placeringsort för anställningen är Ludvika men det kan även innebära att man någon dag i veckan får möjlighet att sitta på plats i någon av våra samverkande kommuner.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Chef Enhet Varor och tjänster, Maria Fridholm, 0240-866 34 eller maria.fridholm@ludvika.se.
Chef Enhet Samhällsbyggnad och IT, Tove Winqvist-Owetz, 0240-866 95 eller tove.winqvistowetz@ludvika.se.
Chef Enhet Inköps- och verksamhetsstöd, Ulrika Bergenblad, 0240-860 55 eller ulrika.bergenblad@ludvika.se

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2022-01-16. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du hittar på www.ludvika.se/ledigajobb och urval kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.

Var vänlig och ange i din ansökan vilken eller vilka tjänster du söker - Upphandlare (Varor och tjänster eller Entreprenad) eller Direktupphandlare/Administratör.
Vi kan komma att genomföra arbetsprover och/eller personlighetstester eller liknande. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Jobbnummer
6189285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: