Upphandlare med inriktning mot juridik och IT

Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
2017-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare med inriktning mot juridik och IT" (publicerad 2017-12-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 26000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Sektor Stödfunktioner är en kommungemensam funktion som skall underlätta och effektivisera för verksamheterna. Här ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, information och teknik, medborgarservice, fastighet och måltid.




Publiceringsdatum
2017-11-15

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och kommunens inköpsutvecklingsarbete. Du arbetar dels med upphandlingsärenden som omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare till färdigt förfrågningsunderlag och publicering av upphandling, samt utvärdering och avtalsuppföljning. Du kommer att genomföra konkurrensutsättningar från ramavtal och upphandlingar för kommunens verksamheter, bolag och samverkanspartners i nära samarbete med uppdragsgivare. Du arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån juridiska och affärsmässiga aspekter. Du stöttar i processen gällande att föra talan i domstol och medverkar i enhetens metod- och processutvecklingsarbete.
Upphandlingarna genomförs på ett affärsmässigt och effektivt sätt med fokus på det som skapar mervärde för kommunens verksamhet.

Upphandlingsenheten är inne i ett förändringsskede som kännetecknas av ständiga förbättringar och nytänkande där du kommer beredas stora möjligheter till delaktighet och egen utveckling.



Kvalifikationer
Bakgrund
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, jur kand./juristexamen gärna med inriktning mot upphandlingsrätt eller kommersiell avtalsrätt och/eller erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Ett intresse av eller erfarenhet från det IT relaterade området är meriterande. Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling ses som meriterande.

Profil
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Upphandlingsenheten är en liten grupp och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Vi kommer genomföra intervjuer och behandla ansökningar löpande. Intervjuer planeras hållas under v 50.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-05
Ange följande referens när du ansöker: A731396
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Sundvakt ida.sundvakt@stenungund.se 0303-732670

Företag
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner

Adress
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
44482 Stenungsund

Jobbnummer
3803810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner: