Upphandlare, inriktning upphandlingsjuridik

Piteå Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 400 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare.

Kommunledningsförvaltningen leder kommunens utveckling på uppdrag av Kommunstyrelsen. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi en ännu bättre plats att bo, verka och leva på. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.

Publiceringsdatum
2023-09-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare med upphandlingsjuridisk inriktning ansvarar du för planering och genomförande av kommunövergripande upphandlingar samt ger juridisk vägledning, råd och stöd främst till kollegor inom enheten. Du hanterar upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av upphandlingar. Exempelvis att bevaka rättsfall inom upphandlingsområdet, kvalitetssäkra upphandlingsdokument, utforma avtal, hantera överprövningar, bistå vid avtalstolkningar och förhandlingar samt hantera tvister.

Du arbetar i team tillsammans med övriga upphandlare, sakkunniga referensgrupper och andra specialistkompetenser i kommunen. Uppdraget innefattar också fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du har externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners.

Kvalifikationer
Akademisk examen inom juridik/rättsvetenskap eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet inom svensk lagstiftning

• Erfarenhet av juridiskt arbete
• Erfarenhet av offentlig upphandling eller annat strategiskt inköpsarbete är meriterande
• B-körkort är meriterande


Dina personliga egenskaper
god förmåga att samarbeta och kommunicera

• trygg i yrkesrollen och med vana av att det ställs höga krav på dig
• ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig
• vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt


Om arbetsplatsen
Inköp är en av tre enheter inom Ekonomiavdelningen, Kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för delar av kommunens inköpsprocess där bl a upphandlingar, beställningar via e-handel, vård och uppföljning av avtal samt internutbildningar inom upphandlingsområdet ingår. Uppdraget innebär ett tydligt fokus på bättre affärer i nära samarbete med såväl kommunens verksamheter som med andra kommuner och näringslivet. Vill du bli en av oss?

Verksamheten leds tillitsbaserat utifrån värdeorden våga, låga och förmåga. Särskilt viktigt för oss är att vi agerar samskapande och ger stöd till verksamheterna, att vi agerar professionellt och bidrar till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av det dagliga arbetet.

Övrig information
Tillsvidareanställning, med tillträde enligt överenskommelse.



Välkommen med din ansökan senast 2023-10-08

Inflyttarservice - för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, behöver veta mer om utbildning/skola eller hur kultur- och fritidsutbudet ser ut? Inflyttarservice erbjuder dig stöd från start till mål, läs mer här (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Piteå kommun (org.nr 212000-2759), http://www.pitea.se

Arbetsplats
Piteå Kommun

Kontakt
Ekonomichef
Åsa Öberg
asa.oberg@pitea.se
0911-69 60 05

Jobbnummer
8125845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: