Upphandlare inriktning entreprenad, Enhet kansli/juridik/upphand

Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm / Inköpar- och marknadsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm i Kungälv

Enheten för kansli, juridik och upphandling ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur och nämndadministration. Enheten har 28 medarbetare av vilka fem är upphandlare. Upphandlingsgruppen har ett gemensamt ansvar för upphandlingar inom såväl varor och tjänster som entreprenader, men två av de fem upphandlarna arbetar främst med entreprenader och tekniska konsulttjänster. Gruppen använder upphandlingssystemet Kommers. Tillsammans med upphandlingschefen lämnar gruppen stöd i upphandlingsfrågor och avtalsuppföljning till förvaltningen samt utbildar chefer och medarbetare i upphandlingsfrågor. Verksamheten bedrivs i en aktivitetsbaserad arbetsplats i det nya stadshuset i centrala Kungälv.

Kommunen arbetar med att digitalisera sina processer och har e-arkiv med Public 360 som verksamhetssystem. Dokument som inte ska diarieföras lagras primärt i Sharepoint.



Publiceringsdatum
2017-12-22

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar med egna upphandlingar främst inom entreprenad och tekniska konsulttjänster. Du planerar, driver och genomför din upphandlingar som projektledare. Du lämnar stöd till förvaltningen i samband med avtalsuppföljning. I tjänsten ingår vidare att bevaka rättsutvecklingen inom offentlig upphandling och ta de initiativ som behövs. Det ingår att informera och utbilda organisationen i inköpsfrågor och de ramavtal som kommunen tecknat.


Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom juridik eller ekonomi och minst två års erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar i offentlig sektor.

Du är trygg i din yrkesroll och van att arbeta i ett högt tempo med förmåga att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Som person är du prestigelös, med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt och du har ett intresse för att arbeta med entreprenader.
Dokumenterade kunskaper om AMA-AF, AB, ABT och ABK och dess tillämpningar är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A742942
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Lindskog 0722 - 038513

Företag
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Adress
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
3872316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm: