Upphandlare

Statens Fastighetsverk / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm, Solna, Botkyrka, Ekerö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

Välkommen till Upphandling som är en enhet på Finansstaben!

Vi är 20 personer med olika uppdrag som upphandlare, jurist, systemförvaltare, inköpscontroller, administratör och E-handelssamordnare. Enheten har ett övergripande ansvar för myndighetens inköpsverksamhet och har ett ansvar för myndighetens strategiska arbete samt vägledning, kontroll och uppföljning inom upphandlingsområdet.

Upphandlingsenheten bildades för tre år sedan och mycket utvecklingsarbete har skett. Det arbetet fortsätter bland annat genom att strukturera det centrala inköpsarbetet och implementerar kategoristyrt inköp. Du kommer vara en del i ett kompetent och trevligt team med nya kollegor såväl som erfarna medarbetare.

Din roll
Du kommer att självständigt men tillsammans med verksamheten planera och genomföra upphandlingar. Delvis förvalta, följa upp ingångna avtal, vara delaktig och drivande i interna utvecklingsarbeten. Ditt ansvarsområde är att genomföra upphandlingar med inriktning på varor & tjänster och att vara ett kvalificerat inköpsstöd för verksamheten. Du leder upphandlingsarbetet och stöttar referensgrupper i kravarbetet. Rollen är självgående men kräver också mycket samarbete med verksamheten.

Publiceringsdatum
2021-12-08

Profil
Du har en relevant avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp & upphandling. Du har praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete från offentlig förvaltning. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är väl bekant med Lagen om offentlig upphandling (LOU). Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från statlig myndighet inom inköp.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du engagerad och arbetar på ett tydligt och strukturerat sätt. Du är uthållig och lösningsorienterad med fokus på att föra arbete framåt mot målet. Du är relationsskapande och har lätt för att ta kontakt och samarbeta i olika konstellationer.

Mer information
SFV tillämpar 6 mån provanställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Sista ansökningsdag är 2021-12-21 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Intervju planeras ske under vecka 1 och 2. Välkommen till oss!

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Fastighetsverk

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Fastighetsverk (org.nr 202100-4474), http://www.statensfastighetsverk.se/

Arbetsplats
Statens fastighetsverk

Kontakt
Anna Björklind, Enhetschef
010-478 75 65

Jobbnummer
6161709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Fastighetsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Fastighetsverk: