Upphandlare

Länsstyrelsen Skåne / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Skåne i Malmö, Kristianstad eller i hela Sverige

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.

Vi är ca 550 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".

Länsstyrelsen söker en upphandlare till Länsstyrelsens upphandlingsfunktion. Din arbetsplats blir på vårt kontor i centrala Malmö. Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

På Länsstyrelsens upphandlingsfunktion är vi idag fem medarbetare, en inköpare, en inköpsassistent, två upphandlare och en upphandlingsjurist. Då den ena upphandlaren går i pension söker vi nu en ersättare.

Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne? Se filmerna via länken nedan.


Publiceringsdatum
2019-04-05

Arbetsuppgifter
Som upphandlare är ditt uppdrag att göra goda affärer åt Länsstyrelsen och staten/medborgarna. En viktig del i ditt arbete är att genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning.

Du kommer även att i nära samarbete med övriga kollegor arbeta med att genomföra direktupphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar, uppföljning av avtal, beställningsrutiner, internutbildning av personal samt medverka i övergången till E-handel. I tjänsten ingår också visst övrigt administrativt arbete.


Kvalifikationer
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Till den här rollen söker vi dig som har relevant utbildning inom upphandling, exempelvis en KY-utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har också tidigare arbetserfarenhet inom upphandlingsarbete.

Utöver ovan ställda krav är det meriterande om du har:
• erfarenhet av upphandlingsarbete i offentlig verksamhet (LOU) ,
• vana vid att genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning,
• erfarenhet av att arbeta som projektledare i upphandlingar och
• vana vid att arbeta i upphandlingsdatabaser.
Arbetet ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.

Vi förväntar oss att du som medarbetare på Länsstyrelsen tar ansvar för ditt arbete och ditt resultat i förhållande till uppsatta mål, samtidigt som du hjälper dina kollegor och bidrar till arbetsgruppens samlade arbete. En förutsättning för detta är att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra.

För att fullt ut kunna bidra till verksamhetens resultat kan du sätta dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang och prioritera utifrån detta. Du klarar av att arbeta med en väl avvägd balans mellan kvalitet, tids- och resursåtgång.

Vår komplexa verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut. Vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva och du förväntas aktivt delta i detta arbete och bidra till vår verksamhetsutveckling.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Du hittar information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter på https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 112-10201-2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Nyberin 010-224 15 32
Therese Ortner 010-224 15 55

Företag
Länsstyrelsen Skåne

Adress
Länsstyrelsen Skåne
Södergatan 5
20515 MALMÖ

Kontorsadress
Södergatan 5 20515 MALMÖ

Jobbnummer
4715363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Skåne: