Upphandlare

Kommunledningsförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
2008-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2011-01-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltning i Boden

Vi söker en upphandlare till en nyinrättad tjänst.
Vi söker Dig som vill ha ett intressant och utmanande arbete i en stor och utvecklingsintensiv organisation.
Boden ligger i Norrbottens län, ca 3,8 mil från Luleå, och har ca 28 000 invånare. Bodens kommun köper tjänster och varor för ca 300 miljoner kronor per år. Syftet med upphandlingsverksamheten är att medborgarna skall få mesta möjliga nytta för pengarna. Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor och består av en chef samt två handläggare.
Upphandlingsenhetens arbetsområde:
Kommunövergripande upphandlingar, specifika upphandlingar efter anmodan från kommunens förvaltningar, konsultativ upphandlingshjälp, internutbildning inom upphandlingsfrågor, information om gällande avtal samt ledning av samrådsgrupper för upphandling. Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).

Publiceringsdatum
2008-09-01

Dina arbetsuppgifter
Upphandlaren skall genomföra upphandlingar av varor och tjänster i projektform. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen, det vill säga faktainsamling, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, avtal med leverantörer och uppföljning av avtal. Du ansvarar för att samordna kontakt med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med mera. Följa upp tecknade avtal och förvaltningarnas avtalstrohet. Vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens upphandlingsarbete.
Profil för upphandlare:
Du ska vara mål- och kvalitetsinriktad och kunna driva och hantera flera frågor parallellt. Du är initiativrik, positiv och förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamheternas behov. Du bör ha ett uttalat intresse för affärer och van att arbeta strukturerat och fatta beslut. Självklart har du vana och fallenhet att arbeta självständigt, snabbt och målinriktat kombinerat med god administrativ förmåga, ansvarskänsla och hög integritet.

Kvalifikationer
Du bör ha en lämplig utbildning på högskolenivå, exempelvis juridisk-, ekonomisk- eller ingenjörsutbildning.
Du bör ha goda kunskaper om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet.
Det är väsentligt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och i skrift. Du bör även inneha god IT-vana. Tidigare erfarenhet av offentliga upphandlingar är naturligtvis mycket värdefullt.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön
Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-19
Anställningsvillkor enligt avtal.
Ange följande referens när du ansöker: 32/08
Ansökan kan skickas till e-postadress: ledigajobb@boden.se

Kontakt
Tomas Pellikkä, 0921-622 88 (direkt), tomas.pellikka@boden.se

Facklig kontakt
Katarina Wennman, SACO, 0921-62414 (direkt)
Laila Kohkoinen, SKTF, 0921-622 05 (direkt), 0921-622 07

Företag
KOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING

Adress
KOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
96186 BODEN

Kontorsadress
KYRKGATAN 24
BODEN

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0921-62000

Jobbnummer
300476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunledningsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningsförvaltning: