Upphandlare

Båstads Kommun, Verksamhetsstöd / Inköpar- och marknadsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Verksamhetsstöd i Båstad

Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.




Publiceringsdatum
2018-04-26

Arbetsuppgifter
Båstads kommun söker nu dig som är innovativ och gillar att driva upphandlingsprocesser! Upphandlingsverksamheten är en del av Verksamhetsstöd (Ekonomi, HR, IT, och Upphandling), som stöttar både förvaltningen och den politiska organisationen.

I rollen som upphandlare kommer du att få vara med och forma och påverka verksamhetens utveckling då kommunen just nu är inne i en spännande fas där upphandling och inköp är högt prioriterat. Du är specialist inom ditt område och agerar gärna bollplank då du har en förmåga att se helheten och konsekvenserna av ditt och andras arbete.

Arbetet består av att genomföra och driva upphandlingar- och inköpsprojekt, enklare controlleruppgifter, avtalsadministration, ge stöd och råd vid upphandlings och avropsfrågor samt medverka och stötta verksamheterna vid avtalsuppföljning.

Du kommer även att bevaka upphandlingsområdet genom externa och interna möten och nätverk och vidareförmedla informationen till det egna kontoret och övriga kommunen.

Rollen som upphandlare innebär även ett nära samarbete med e-handelsansvarig och ekonomiavdelningen.


Kvalifikationer
Vi ser att du har minst ett års eftergymnasial utbildning inom lämpligt område, tex juridik, ekonomi eller annan relevant utbildning. Du bör även ha goda kunskaper om LOU och minst ett års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete.

För att trivas i rollen som upphandlare bör du tycka om att arbeta strukturerat men också vara öppen för nya utmaningar och lösningar. Självständig, drivande och initiativrik är viktiga egenskaper liksom förmågan att sätta sig in i olika verksamheters behov. Vi ser gärna att du dessutom har intresse för och erfarenhet av upphandlingar där man tagit hänsyn till sociala aspekter samt miljö.

Då Båstads kommun använder sig av elektronisk upphandling, e-handel och internkontroll är det meriterande att ha erfarenhet av detta. I dagsläget används system som Tendsign, Proceedo och Inyett . Det finns planer på ett inköpsanalyssystem som du delvis kommer att ansvara för och det är därför meriterande att även ha erfarenhet av detta.

ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning med provanställning. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 71/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Hedesand fredrik.hedesand@bastad.se 0431-770 07
Philipp Seuffer philipp.seuffer@bastad.se 0431-774 91

Företag
Båstads Kommun, Verksamhetsstöd

Adress
Båstads Kommun, Verksamhetsstöd
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad

Kontorsadress
26980

Jobbnummer
4108814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Verksamhetsstöd: