Upphandlare

Länsstyrelsen i Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-12-05) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Vi söker nu en upphandlare

Rollen innebär sedvanliga arbetsuppgifter som upphandlare där du ansvarar för processen, från behov till färdigt avtal inom hela Länsstyrelsens verksamhet. I allt arbete är det affärsmässiga perspektivet lika viktigt som det formella. Alltid med kunden i fokus. Du kommer att självständigt ansvara för ett eller flera upphandlingsområden där även rådgivning och utbildning till verksamheten ingår.

Eftersom vi är en liten arbetsgrupp på fyra medarbetare bör du vara beredd på att utföra arbetsuppgifter inom gruppens hela arbetsområde, upphandlingar, inköp, avrop och e-beställningar. Du förväntas att delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete. Länsstyrelsen i Stockholm medverkar vidare aktivt i det länsstyrelsegemensamma utvecklingsarbetet på nationell nivå.

Enheten för ekonomi och upphandling är en av flera enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandling-/inköpsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har 14 medarbetare.

Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).

Du ska ha

• relevant utbildning på akademisk nivå
• ett par års erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling samt goda kunskaper om hur relevant lagstiftning tillämpas i praktiken
• goda kunskaper i officeprogrammen, framförallt i Excel och Word
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• helhetssyn och god förmåga att skapa och förvalta goda relationer

Du ska vara

• engagerad 
• utvecklings- och lösningsorienterad
• bra på att kommunicera i tal och skrift
• pedagogisk och serviceinriktad

Det är meriterande om du har

• arbetat som konsult internt eller externt
• erfarenhet av statlig verksamhet
• erfarenhet av TendSign eller liknande
• erfarenhet av Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi utgår ifrån att du delar den statliga värdegrunden och Länsstyrelsens värderingar ansvar, respekt, balans och engagemang. Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.

Publiceringsdatum
2016-10-24

Övrig information
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och är en rökfri arbetsplats.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-38798-2016-1
Sista dag att ansöka är 2016-11-09

Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Lundberg, Enhetschef lars.lundberg@lansstyrelsen.se
Robert Granbom, HR-konsult 010-2231334
Peter Eklind, SACO 010-223 12 96
Åke Lente, ST 010-223 14 28

Företag
Länsstyrelsen i Stockholm

Adress
Länsstyrelsen i Stockholm
box 22067
10422 Stockholm

Kontorsadress
box 22067

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3121443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm: