Upphandlare

Sollentuna Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Vi söker en driven, affärsmässig upphandlare inom vård- och omsorgsområdet samt individ- och familjeomsorg.

Du kommer ingå i ett engagerat, socialt och drivet team som arbetar med intressanta uppdrag i en spännande miljö.

I Sollentuna kommun har vi höga ambitioner i våra inköps- och upphandlingsprocesser. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Ständiga förbättringar, kartlagda processer med tydliga roller och tydligt ansvar, både inom enheten och för våra beställare, hjälper oss att uppnå den visionen.

Inköpsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens inköps- och upphandlingsprocess samt e-handel. Inköpsenheten ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom kommunledningskontoret. Enheten består av inköpschef och fjorton kompetenta och trevliga kollegor; upphandlare, entreprenadupphandlare, upphandlingsstrateg, inköpsstrateg, upphandlingsadministratör, e-handelsadministratör, e-handelscontroller samt avtalscontroller.

Publiceringsdatum
2023-11-17

Dina arbetsuppgifter
Inköpsenheten arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar och med objektsupphandlingar av skiftande slag på uppdrag av interna uppdragsgivare inom kommunkoncernen.

Som upphandlare/projektledare ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar av i huvudsak varor, tjänster och entreprenader och driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med främst vård- och omsorgskontoret och socialkontoret i enlighet med kommunens inköpsprocess. Du kommer också genomföra avrop genom förnyad konkurrensutsättning och större direktupphandlingar, i huvudsak sociala tjänster eller andra särskilda tjänster.

Inköpsverksamheten är under utveckling vilket ger dig stora möjligheter att påverka. Vi jobbar aktivt med ständiga förbättringar och har nyligen kartlagt inköpsprocessen för att tydliggöra roller och ansvar både inom enheten och med våra beställare. Nu återstår det att vi tillsammans fortsätter utveckla kommunens arbete kring inköp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom juridik, ekonomi, teknik, strategiskt inköp alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du behöver minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna inom verksamhetsområdet vård och familjeomsorg. Utöver det krävs erfarenhet av att jobba i en elektronisk inköpsprocess liksom av att arbeta som projektledare utifrån ett upphandlingsperspektiv god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper och erfarenhet av att arbete i Office-paketet.

Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av att ge ett strategiskt stöd i syfte att skapa goda affärer tillsammans med beställare, kunskap och erfarenhet av de regelverk som styr vård- och omsorgsområdet och/eller individ- och familjeomsorgsområdet liksom erfarenhet av att jobba i en politisk styrd organisation.

Denna tjänst innebär samarbete med många olika grupperingar både internt och externt vilket innebär att du behöver vara serviceinriktad, agera självständigt och ha hög integritet. Vidare tror vi att du kommunicerar tydligt och tar egna initiativ

Vi erbjuder
Som upphandlare har du en viktig roll när inköpsenheten utvecklas, vi står mitt i ett skede att utveckla det strategiska och långsiktiga perspektivet i vår inköpsverksamhet, vilket ger dig stora möjligheter att påverka. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare ska få möjlighet att utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Övrig information
Intervjuerna kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och vi tillämpar individuell lönesättning. I denna rekrytering görs bakgrundskontroll för slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen till Sollentuna - en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/461".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Kontakt
Helena Ekström, Upphandlare
08-57921571

Jobbnummer
8271775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: