Upphandlare

Svealandstrafiken AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svealandstrafiken AB i Örebro, Nora, Lindesberg, Askersund, Köping eller i hela Sverige

Upphandlare

Vi söker dig som tycker att offentliga affärer är det roligaste som finns och som vill utveckla Svealandstrafikens hållbara inköp i en bransch som är i ständig rörelse och utveckling. Vårt upphandlingsarbete sammanfattas av vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA: Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.

Arbetet som upphandlare på Svealandstrafiken är omväxlande och utvecklande samt ger stort utrymme för initiativ och du får möjligheter att utveckla vårt framtida inköpsarbete.

Du kommer att få jobba tillsammans med oss, ett glatt gäng som vill utvecklas tillsammans och fortsätta stötta varandra. Teamets närmaste chef arbetar både som stöd och aktivt med upphandlingar. Vi arbetar prestigelöst och ser starkt samarbete som en viktig framgångsfaktor. Vi har ett nära samarbete med bolagets övriga verksamheter och arbetar aktivt med att vara närvarande där det behövs.

Som upphandlare hos oss får du;

• Ansvara för hela inköps- och avtalsprocessen och ha nära dialog med både leverantörer och våra olika verksamheter i syfte att hitta den bästa affären för oss. Detta innebär att du är med från förstudie till avtalstecknande samt bidrar till att säkerställa avtalets uppföljningsprocess.
• Ett utvecklande och omväxlande arbete där du får möjlighet att bidra med din kunskap och erfarenhet.
• Du får upphandla inom olika områden och utnyttja din kreativitet.
• Du ska självständigt och/eller tillsammans med andra leda, driva och genomföra olika typer av inköp och uppföljning av avtal.
• Bistå i olika typer av inköprelaterade frågor tillsammans med kollegor från olika verksamheter där vi hjälps åt att hitta den bästa affären.

Våra förväntningar på dig är att du har;

• Högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi, teknik) eller 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling och/eller inköp. Alternativt har du motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Vi ser gärna att du har en väl grundad erfarenhet inom upphandlingsområdet.
• Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och LUF/LOU.
• Goda datakunskaper i MS Officepaket.
• God förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Tendsign eller annat motsvarande upphandlingsverktyg.

Det är önskvärt att du har;

• Erfarenhet av projektledningskunskap

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper

För att trivas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en strukturerad person som tar ansvar, är driven och nyfiken att lära dig nytt och ser vikten av kundnöjdhet. Du ska tycka om att knyta nya kontakter internt och externt. Du är trygg, både i din egen kunskap och i din kommunikativa förmåga. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans samt bygger förtroende och samarbete hos övriga verksamheter.

Kort och gott: Du brinner för att skapa goda relationer, goda affärer och vill tillsammans med oss andra upphandlings- och inköpsnördar hjälpa oss att utveckla Svealandstrafiken.

Utifrån hur tjänsten har beskrivits berätta gärna vad Du kan bidra med för att göra oss ännu bättre!

Om anställningen

Heltid, tills vidare. Placeringsort Örebro. Tillträde så snart som möjligt.
Resor förekommer i tjänsten. Därför är B-körkort ett krav.

Svealandstrafiken - en stolt samhällsbyggare

Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.

Vi har 1100 medarbetare och 325 bussar fördelat över 13 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn.

Har vi fångat ditt intresse?
Det hoppas vi! Ansök genom att klicka på Ansök nu-knappen, senast den 19 mars 2023.

Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Så sök redan idag!

Om du har frågor om tjänsten eller Svealandstrafiken är du hjärtligt välkommen att kontakta Hållbarhets- och Inköpschef Martina Lindblom Alanko, se kontaktuppgifter nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svealandstrafiken AB (org.nr 556555-3350)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
7476417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svealandstrafiken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svealandstrafiken AB: