Upphandlare

Habo kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Habo, Mullsjö, Jönköping, Aneby, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Habo kommun, Kommunledningskontoret i Habo

Habo är en expansiv kommun och upphandlingsarbetet är strategiskt viktigt.
Upphandlingsfunktionen har en mycket viktig roll att tillsammans med chefer och övriga medarbetare medverka till hållbara upphandlingar ur ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv. Arbetet som upphandlare är varierande och stimulerande med fokus på affärsmässighet och ständig verksamhetsutveckling.
I tjänsten som upphandlare tillhör du ekonomienheten vilken bl.a. består av ekonomichef, upphandlingsledare och upphandlare.
Habo kommun arbetar kategoristyrt och upphandlar årligen varor och tjänster för ca 250 mnkr.

Publiceringsdatum
2023-02-21

Arbetsuppgifter
Då vi i Habo kommun vill tillvarata dina erfarenheter och kompetenser finns det för rätt person stora möjligheter att påverka den exakta utformningen av rollen som upphandlare.
Rollen som upphandlare i Habo kommun innebär främst:
• att genomföra upphandlingar inom din kategori och ansvara för hela upphandlingsprocessen
• att vara ett stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar
• att vara en viktig del i arbetet med att ytterligare utveckla upphandlings- och inköpsfunktionen tillsammans med övriga kollegor på enheten

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och föra Habo kommuns arbete framåt inom upphandling och inköp. Du värnar om goda relationer med såväl leverantörer som interna kunder.
Det är bra med högskoleexamen inom ekonomi, teknik eller juridik men relevanta kunskaper kan också ha förvärvats genom arbetslivserfarenhet eller annan eftergymnasial utbildning.
Habo kommun omfattas av upphandlingslagstiftningen varför kunskap om denna lagstiftning är central. Det är meriterande med erfarenhet av upphandlingsverktyg tex Mercell TendSign och E-avrop, avtalsskrivning, kunskaper i excel och arbete med upphandling eller inköp inom exempelvis entreprenad, livsmedel och IT.
Tjänsten förutsätter att du är van av att jobba självständigt och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som person har du en stor egen drivkraft, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023-200".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Habo kommun (org.nr 212000-1611)

Arbetsplats
Habo kommun, Kommunledningskontoret

Kontakt
Upphandlingsledare
Bajram Bajrami
bajram.bajrami@habokommun.se
036-442 80 90

Jobbnummer
7470840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Habo kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Habo kommun, Kommunledningskontoret: