Upphandlare

Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab / Inköpar- och marknadsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab i Lindesberg

Kan du se till att varje skattekrona används på bästa sätt vid inköp av varor och tjänster? Arbetet som upphandlare i Lindesbergs kommun är både spännande och strategiskt viktigt. Vi söker en upphandlare till kommunstyrelseförvaltningen. I organisationen finns idag en upphandlare och upphandlingsansvarig. Vid årsskiftet sker en organisationsförändring då Samhällsbyggnadsförbundets Bergslagen avvecklas och delar av dess verksamheter kommer ingå i Lindesbergs kommun. Detta innebär att fler kollegor inom upphandling kommer ingå i teamet och arbetsområdet utökas.

Vi erbjuder dig bland annat flextid, möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar, motionstimme/motionspeng samt personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet.

Publiceringsdatum
2022-11-10

Arbetsuppgifter
Som upphandlare hos oss har du ett helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från upphandlingsdokument till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering.
Upphandlingarna är av varierande karaktär och spänner över alla våra verksamhetsområden.

Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer möta många människor och lära känna kommunens verksamheter. Du är en god representant för kommunen och har förmåga att skapa tillit och förtroende.

Lindesberg strävar efter en digital sammanhållen inköpsprocess. Som ett led i detta implementeras e-handel och verktyg för uppföljning. I rollen ingår även att arbeta med utveckling av internkontroll som exempel efterföljande av ramavtal och även leverantörskontroll. Du kommer arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter på olika beslutsnivåer vilket t.ex. kan innebära att hålla i utbildningar, ge råd och stöd vid upphandlingsfrågor.

Upphandlingsstrategi och Riktlinje för Hållbar upphandling utgör grunden för kommunens arbete med upphandling. LOU (Lagen om offentlig upphandling) och LUF (Lagen om upphandling inom områdena vatten, energi, transporter och posttjänster) reglerar verksamheten. Vi har ett samarbetsavtal med Örebro kommun. Från och med 1 januari 2023 bildas en gemensam teknisk nämnd för kommunerna i norra länsdelen där Lindesberg är värdkommun. Nämnden kommer att ha ansvar för VA (Vatten och avlopp), avfall och renhållning samt gata.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning. Lämpligtvis inom juridik eller ekonomi alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har mycket goda språkkunskaper i tal och skrift på svenska. Arbetslivserfarenhet, vidareutbildning som diplomerad eller certifierad upphandlare eller inköpare, och kunskap inom LOU och/eller LUF, IT, ekonomi, juridik, entreprenadjuridik är meriterande.

Vi söker dig som är affärsmässig och har en helhetssyn som ser till organisationens bästa. Du har pedagogisk förmåga och är lyhörd för verksamheternas behov. Du behöver vara skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift och ha förmåga att skapa goda relationer. Du arbetar självständigt och strukturerat men värdesätter även samarbete med andra både internt och externt. Vi vill att du är analytisk och har servicekänsla.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2022/14".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab

Kontakt
Upphandlingsansvarig
Jennifer Klingvall
jennifer.klingvall@lindesberg.se
0851-810 43

Jobbnummer
7156822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Kommunledningsstab: