Upphandlare - Vikariat

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun har behov av en vikarie
Upphandlare -Vi tycker det är kul att gå till jobbet, gör du?

Sigtuna kommuns upphandlingsenhet söker nu efter en upphandlare för ett längre vikariat på ca: 12 månader.

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad.

På enheten arbetar det en upphandlingschef, tre upphandlare, en upphandlingsjurist, en avtalscontroller och en upphandlingsassistent. Enheten organiserar sig direkt under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på relevant, kontinuerlig kompetensutveckling för enheten.
Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu.




Publiceringsdatum
2017-03-29

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare.
Uppföljning och vård av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.
I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på bästa mervärde för våra invånare i kommunen.
Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.



Kvalifikationer
Du ska ha en adekvat utbildning och/eller erfarenhet inom området upphandling.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med upphandlingar.
Du ska ha dokumenterade kunskaper om LOU, lagen om offentlig upphandling.
Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.
Meriterande att ha kännedom och arbetat med upphandlingsverktyget e-Avrop.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen så tror vi att du är: Handlingskraftig, innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Gillar att vara i centrum och ha många uppgifter på gång samtidigt.
Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är en god kommunikatör.
Är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt.
Har en ifrågasättande inställning och en hög integritet.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsprocessen.
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid.
Allmänna frågor kring tjänsten besvaras på upphandling@sigtuna.se

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Läs mer: http://www.sigtuna.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse under eller efter sommarperioden., upphör: 2018-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A667435
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kimmo Stenroos kimmo.stenroos@sigtuna.se 0736613672

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Senaste upphandlingen: Städning och underhåll av återvinningsstationer (ÅVS) för Håbo, Upplands-Bro, Knivsta och Sigtuna kommun

Jobbnummer
3405026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: