Uppdragsledare, vikariat.

Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Lokalförsörjningens uppdrag
Lokalförsörjningen i Mölndals Stad är den funktion som skall verka för att säkerställa stadens förvaltningars nutida och framtida lokalbehov, samt med ett strategiskt ansvar utveckla fastighetsbeståndet för att möjliggöra bästa möjliga Mölndal. Varje dag!

Vi har det övergripande ansvaret för att förvalta, bygga och utveckla det egna fastighetsbeståndet så att dess värde utvecklas över tid. Detta gör vi i huvudsak genom att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler till rätt kostnad och minimal miljöpåverkan. Vi ansvarar för en effektiv nyttjandegrad genom att upprätthålla en balans mellan faktiskt lokalbehov och det tillgängliga lokalbeståndet.

Som enda aktör ansvarar vi för in-och uthyrning samt om-, till- och nybyggnationer av lokaler för stadens verksamheter.




Publiceringsdatum
2017-12-14

Arbetsuppgifter
Vår uppdragsledare har gått på föräldraledighet så vi söker dig som vill vikariera på tjänsten under 9 månader. Eventuellt finns det möjlighet till förlängning.

Ansvarsområde

Som uppdragledare har du en specialistroll i förvaltarenheten. Du har helhetsansvaret för våra hyresgästers lokalanpassningar i nära samarbete med fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare och projektledare. Du kommer även att ha en teknisk rådgivande roll för våra hyresgäster, du har såväl kund- som resultatansvar för de aktuella uppdragen.

Du tänker helhet och ansvarar för egen budget och ekonomisk uppföljning gällande i uppdraget åt hyresgästerna. Du är tydlig i din kommunikation både internt och externt och har en ekonomisk medvetenhet och är strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Din uppgift är vara stödjande och vägledande gentemot våra kunder. Ett stort ansvar ligger i att rätt investeringar görs och att säkerställa att upphandlade leverantörer levererar enligt avtal.

Arbetsuppgifter

• Du har en helhetssyn och ett övergripande ansvar för uppdragens resultat och budget
• Ekonomiska bedömningar och upprättande av kalkyler och investeringskalkyler
• Säkerställa ett gott samarbetet med kund, informera och hämta information
• Ansvara för att upprätta och sammankalla till kontinuerliga kundmöten
• Nyckeltalsanalyser (ex kostnader/m2 gällande byggkostnader)
• Måluppföljning
• Säkerställa och följa upp att samtliga lagar och myndighetskrav uppfylls (ex tillfälliga bygglov, tillgänglighet)
• Överlämnande av färdiga projekt
• Omvärldsbevaka och initiera åtgärder som kan genomföras genom statliga stöd eller motsvarande satsningar
• Uppdatering och uppföljning i gällande fastighetssystem ritningar och dokument




Kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot t.ex. fastighetsförvaltning, installationsteknik, byggteknik, eller annan motsvarande utbildning. Examen som gymnasieingenjör inom bygg eller VVS kan bedömas vara tillräckligt, om du tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom dokumenterad arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet som fastighetsförvaltare, projektledare, eller andra fastighetsrelaterade arbeten som arbetsgivaren finner likvärdigt.

• Du ska vara van vid att göra ekonomiska bedömningar, upprättande av kalkyler och investeringskalkyler.
• Ha god administrativ förmåga.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Har B-körkort.

Personliga egenskaper: Du har stort intresse för fastighetsförvaltning. Du är van att hantera både tekniska och ekonomiska förvaltningsfrågor. Hyresgästkontakter ser du som en mycket viktig del i ett framgångsrikt fastighetsförvaltande.



ÖVRIGT
På grund av det akuta behovet kommer intervjuer och urvalsarbete att ske löpande under ansökningstiden.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2018-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A735613
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jörgen Silanen jorgen.silanen@molndal.se 031-315 13 18

Företag
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Adress
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3853702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen: