Uppdragscontroller till internationellt konsultbolag inom samhäl

Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en bakgrund inom ekonomi och skulle vilja ha en viktig roll i ett av Västsveriges största infrastrukturuppdrag? Kika hit! Vi söker dig som är driven och analytisk till en tjänst som uppdragscontroller hos vår kund! Här finns chanser för både dig som junior och senior, stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Dina arbetsuppgifter
Som uppdragscontroller hos vår kund blir du del av ett arbetslag på 13 personer som består av uppdragsledare, datasamordnare, uppdragsadministratörer och BIM-samordnare. Du kommer direkt att sättas in i ett stort projekt med ca 400 personer iblandade där du i din uppgift som uppdragscontroller kommer arbeta i nära samarbete med regions- och gruppchefer, uppdragsledare samt uppdragsadministratörer där din funktion är att agera stöd och bollplank i ekonomiska frågor. I ditt arbete letar du ständigt efter olika sätt förbättra och utveckla verksamheten. Mer konkret kan det handla om att ta fram underlag till månadsrapporter, skapa diagram och tabeller, göra klart fakturaunderlag och fungera som rådgivare kring budgeten i projektet. Vidare kommer du även vara delaktig i tillägg och ändringar i de underrättelser som kommer i projektet. Som uppdragscontroller får du mycket ansvar där du ska se till att budgeten hålls, ligger i fas samt följa upp löpande vilket gör dig till en nyckelspelare och du kommer därmed även ingå i ledningsgruppen för projektet. På längre sikt kommer nya, spännande projekt att dyka upp som du kommer att få vara delaktig i också!

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande kostnadsuppföljning och prognosarbete.
• Skapa och redovisa månadsrapporter och uppföljningar
• Stötta uppdrag med kontering och fakturahantering
• Vara med och skapa verktyg och rutiner för att underlätta styrning och uppföljning i uppdraget
• Implementering av ett nytt affärssystem
• Stötta uppdragsledaren i ekonomiska frågor.
• I arbetet kan även ingå att stötta verksamhetens regioncontroller med uppföljning och analys av regionens och resultatenheternas resultat och nyckeltal samt pågående uppdrag.


Om företaget
Vår kund är ett internationellt konsultföretag som gör planerna och utformningen av städer och samhällen för framtiden. Företagets kompetens är bred och erbjuder tjänster inom bland annat arkitektur, teknik och IT. De har ca 15000 anställda i ett flertal länder och utför uppdrag i ungefär 70 länder varje år. Du kommer att arbeta i deras affärsområde inom infrastruktur vilket omfattar järnväg, spårväg och tunnelbana.

Företaget erbjuder goda utvecklingsmöjligheter där du kan växa inom och mellan bolagen och olika städer. De har en god stämning med högt till tak och de hittar på många roliga aktiviteter tillsammans. Då rollen som uppdragscontroller är ny kommer du ha stora möjligheter att kunna forma och påverka rollen själv!

Mer information om kundföretag ges vid intervjutillfälle.



Din profil
För att vara aktuell för rollen som uppdragscontroller ser vi att du har en YH-eller högskoleutbildning inom ekonomi alternativt praktisk erfarenhet som gett dig relevant erfarenhet. Du ska kunna tala och skriva flytande på svenska då detta är verksamhetsspråket. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och då framförallt i Excel.

Det är ett plus om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Har du kunskaper i något affärssystem och/eller körkort är detta också meriterande.

Skallkrav:
• YH-eller högskoleutbildning inom ekonomi alt. relevant arbetslivserfarenhet
• Tala och skriva flytande på svenska
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel

Meriterande:
• Erfarenhet av liknande arbete
• Kunskap i affärssystem
• Körkort B

Tjänsten passar dig som är ekonom och motiveras av att arbeta med siffror och ekonomisk uppföljning. Vi ser att du är driven, uppmärksam och tydlig där du inte har några problem med att säga vad du tycker. Då du kommer att vara involverad i stora projekt med flera hundra personer värdesätter vi din kommunikativa förmåga och att koordinera kommunikationen i projektet. Du är proaktiv och analytisk för att på bästa sätt kunna följa upp projektets budget och se till så att den håller. För att fungera tillsammans med teamet är det också av vikt att du är prestigelös då klimatet är öppet där man gärna stöttar och hjälper varandra vid behov.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka in din redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-15

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-03
Ange följande referens när du ansöker: 10698
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Pajnert malin.p@framtiden.com 0722-899 336

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3322330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: