Unilever söker finskspråkig konsumentrådgivare

Unilever Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unilever Sverige AB i Solna, Stockholm, Södertälje, Uppsala, Flen eller i hela Sverige

Unilevers uppgift är att berika tillvaron med vitalitet och tillgodose människors vardagliga behov av näringsriktig mat, hygien och personlig omsorg med varumärken som hjälper dem att må bra, se bra ut och få mer ut av livet. Varje dag säljer vi dagligvaror till 150 miljoner konsumenter i över 100 länder vilket gör oss till en av de största aktörerna inom dagligvaruhandeln. I Sverige består Unilever av flera affärsområden; Foods, Ice-cream samt Home & Personal Care med huvudkontor i Stockholm samt fabriker i Flen, och Helsingborg.

Unilever är ett välkänt företag inom konsumentbranschen och som konsumentrådgivare kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbeta med service ut mot företagets konsumenter.

Du kommer att arbeta i ett professionellt resultatinriktat nordiskt team på 7 personer baserat i Solna, Stockholm.

Som konsumentrådgivare ansvarar du för inkommande samtal och mejl. Du kommer även hantera frågor, reklamationer och synpunkter samt administrera det genom vårt affärssystem Infinity. Utöver detta innebär arbetat ett dagligt samarbete med olika avdelningar inom Unilever för att tillsammans kunna lösa problem och ge bästa möjliga service. En viktig del är att förstå konsumentens behov och bygga ett förtroende gentemot konsumenten.

• Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med service och vill arbeta på en välkänd och dynamisk arbetsplats.

• Vidare ser vi att du innehar mycket god datavana och kunskap om sociala medier.

• Du behöver vara flytande i både tal och skrift på finska då du kommer att bemöta konsumenter både via telefon och mail. Har du även kunskaper i de övriga nordiska språken är det meriterande.

• Du behöver även ha goda kunskaper i engelska, då allt arbete i systemen sker på engelska.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, service eller försäljning. Det är även viktigt att du känner dig bekväm med att använda telefonen som redskap. Eftergymnasial utbildning i kommunikation och näringslära är meriterande.

Som person är du öppen, positiv och har lätt för att prata med människor. Du förstår vikten av god service och gör alltid ditt främsta för att agera problemlösare. Detta innebär även att du har förmåga att hantera stress och vågar ta egna välgrundade beslut. Det är även viktigt att du är flexibel och har lätt för att samarbeta då du kommer att arbeta i ett team med gemensamt ansvar för kundvärden och resultat.

Eget intresse för kost, hälsa och matlagning samt personlig skönhet inom hud och hårvård, tvätt och rengöring i hemmiljö är en fördel då rådgivningen handlar om produkter inom dessa områden. Utbildning inom hälsorådgivning och nutrition är meriterande.

Publiceringsdatum
2014-08-27

Så ansöker du
Vänligen ansök via vår hemsida www.unilever.se/careers senast den 17 september 2014.

Urval och intervjuer sker löpande och vi hoppas på att kunna tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan snarast.

För mer information om rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryterare Linda Andersson på 0730 51 33 60. Frågor om ansökan hänvisas till HR Services på 020- 170 15 61.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Nordic Manager, Consumer Engagement Centre Maria Friberg på 08-6199500.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
UNILEVER SVERIGE AB

Adress
UNILEVER SVERIGE AB
BOX 1056
17122 SOLNA

Kontorsadress
SVETSARVÄGEN 15
SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6199500

Jobbnummer
1977844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unilever Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unilever Sverige AB: