Undersköterska till Brunnsgården

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

Publiceringsdatum
2022-12-27

Arbetsuppgifter
Brunnsgården ligger i Brunnsparken i centrala Ljungby. Plan 3 är en våning med sjutton omsorgstagare. Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt de äldre. Som undersköterska motiverar och stimulerar du dem utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Arbetsuppgifterna kan variera med allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, stöd i sociala aktiviteter samt vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter och samverkan med anhöriga.

I arbetsuppgifterna ingår att vara kontaktombud, planera, genomföra, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet med personen som har behov av stöd och hjälp. Det ingår även att utföra hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.

De vi möter har behov av stöd och hjälp både dag, kväll och helg. Din arbetstid är därför schemalagd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och det är önskvärt att du har erfarenhet av äldreomsorg men det är inget krav. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med omsorgstagarnas bästa i fokus. Vidare visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Svenska i tal och skrift samt datorvana är ett krav.

Vi tillämpar löpande rekrytering så sök gärna redan idag!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1187870".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)

Arbetsplats
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Sektionschef
Jasna Isovic
jasna.isovic@ljungby.se
0372-78 97 01

Jobbnummer
7295132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: