Undersköterska till Bellevue Särskilda Boende

Ystads kommun, Social Omsorg / Apotekarjobb / Ystad
2017-12-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till Bellevue Särskilda Boende" (publicerad 2018-08-07) ⬅️


Visa alla apotekarjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg i Ystad

Ystad är porten till framtiden och omvärlden. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Allt som allt en god miljö för kreativitet.
Här kan du bo i den medeltida stadskärnan, på öppna landsbygden eller kanske nära havet. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö, erbjuder en rökfri arbetsplats samt möjlighet till friskvård.

Bellevue särskilda boende består av 58 enrumslägenheter med varierande storlek och utseende. Boendet ligger i två plan och är beläget norr om centrum i ett idylliskt vackert område. Bellevue har en stor trädgård som är anlagd med bra promenadstråk, där alla sinnen hos besökaren ska stimuleras, utan trafik runt hela huset.


Publiceringsdatum
2017-12-08

Arbetsuppgifter
Som undersköterska i Ystads kommun arbetar du enligt socialtjänstlagen med att bevara och utveckla brukarens egna resurser utifrån ett salutogent synsätt. De biståndsbedömda insatserna består av personlig omvårdnad, städ, måltidsinsatser, ledsagning etc. samt HSL-delegerade arbetsuppgifter så som läkemedelshandräckning. Du ska bidra till att skapa en trivsam atmosfär för brukarna. Tunga lyft kan förekomma och ensamarbete förekommer.

Bellevue särskilda boende söker nu undersköterskor som kommer att arbeta som personliga assistenter åt en brukare, i samarbete med annan ordinarie personal. Brukaren har särskilda behov och innan tillträde av tjänsten kommer du att genomgå en utbildning via Region Skåne. Du kommer att arbeta enligt ett rullande schema, antingen natt- eller dagsschema.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Det är ett krav med tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg.
Du ska ha en professionell inställning, vara lyhörd, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har lätt för kommunicera och samarbeta samt ser utveckling och nya förutsättningar som en positiv utmaning.

Med din tidigare erfarenhet har du en trygghet i din yrkesroll och förmågan att ta det ansvar som krävs och bidra till en god stämning och stabilitet i personalgruppen.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 64.22%-88.99% Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-15 Löpande urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 361.17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thea Ånmark 0411-57 89 00

Företag
Ystads kommun, Social Omsorg

Adress
Ystads kommun, Social Omsorg
Nya Rådhuset
27180 YSTAD

Kontorsadress
27180 Ystad

Jobbnummer
3843568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ystads kommun, Social Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg: