Undersköterska hemtjänst, Helgedal

Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Hemtjänsten Helgedal utför beviljad hemtjänst i västra Kristianstad.

Områdena består av Charlottensborg, Vilan, Helgedal och Norra Åsum. Gruppen består av ca 20 undersköterskor och vårdbiträden.

Nu söker vi en flexibel undersköterska som tycker om att jobba i grupp!

Publiceringsdatum
2017-04-25

Dina arbetsuppgifter
Inom hemtjänsten jobbar du i kundens egna hem med att utföra insatser för att främja ett självständigt liv, det är både omvårdnads- och serviceinsatser samt delegerade sjukvårdsuppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Vi arbetar med LapsCare som planeringsverktyg. I jobbet ingår bilkörning i bil med manuell växellåda. Vi jobbar med TimeCare Planering, ett schemasystem där du som medarbetare själva lägger ditt schema.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gått vård- och omsorgsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning alternativt har erfarenhet av arbete inom vården. Tidigare arbete inom hemtjänst är starkt meriterande, likaså tidigare arbete inom vården. Du ska ha grundläggande datorkunskaper och vi ser gärna att du har kunskaper i Officepaketet samt inom schemaläggning.

Då kommunikation och dokumentation är grundläggande delar inom arbetet förutsätter vi att du kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du även behärskar arabiska, engelska eller danska. B-körkort är ett krav.

För jobbet behövs det att du är flexibel och kan hantera omställningar i arbetet. Du är omtänksam och lyhörd. Arbetet kräver samarbete och att det finns en hjälpsamhet inom arbetsgruppen.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringen är på Helgedal i Kristianstad.

I den här rekryteringen använder vi oss av löpande urval, vilket innebär att vi kallar till intervju löpande och kan komma att tillsätta jobben innan sista visningsdag för annonsen. Välkommen med din ansökan så fort som möjligt.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Emma Flygare på nummer: 044-13 64 02.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-10
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/378
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Flygare 044-13 64 02

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3458990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: