Underhållsansvariga i Stockholm - Skatteverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna
Underhållsansvariga i Stockholm
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna

-ansvara för affärskontakten gentemot externa leverantörer

Inom marknadskontoret finns ett team underleverantörsansvariga (ULA), som hanterar underleverantörsavtal av IT-tjänster.

Vi söker två medarbetare till ULA-teamet på marknadskontorets affärsenhet i Solna, Stockholm.

Teamet ansvarar bland annat för den avtals- och affärsmässiga hanteringen av externa underleverantörer, samt deltar vid arbete med upphandlingar i samverkan med inköpsenheten. Rollen som ULA medför även omfattande interna kontakter inom Skatteverket. Hos oss har du stora möjligheter att utvecklas i ULA-rollen. Vi befinner oss i en mycket kreativ period där utformningen av arbetsätt och rollen som underleverantörsansvarig är i fokus. Affärsmässighet, flexibilitet och samverkan är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att du uppskattar ett arbete där din roll ständigt utvecklas och förbättras.

Ditt nya jobb

innebär att du ansvarar för ett antal av våra avtal och hjälper till med att utveckla våra affärsmässiga relationer. Det innebär bl.a. att fungera som affärskontakt gentemot leverantörer och kontaktyta inom verksamhetsstöd för de aktuella tjänsterna. Du ska även förvalta och följa upp avtal. Din uppgift innebär också att skapa planer med syfte att förbättra kvalitet, leveransprecision och total kostnadskontroll på avtal du ansvarar för, naturligtvis i tätt samarbete med interna intressenter.

Vi söker dig

* som har bred erfarenhet av affärsverksamhet
* med praktisk erfarenhet av leverantörskontakter och upphandlingsarbete
* som har erfarenhet av projektarbete
* som har erfarenhet av implementering
* som har vana att dokumentera
* som har generell it-kompetens
* som är affärsmässig och prestigelös
* med en god förmåga att strukturera, organisera och som är analytisk
* som är resultatinriktad, drivande och engagerad
* som är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har akademisk utbildning inom it, erfarenhet av projektledning och kännedom om systemutveckling. Det är även meriterande om du har kunskap om LOU (Lag om offentlig upphandling). En ytterligare merit är om du tidigare arbetat i en större organisation, och därifrån har vana att leverera resultat.

Vi kommer vid urvalet lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om du har frågor

Publiceringsdatum
2007-10-18

Kontakt
Anders Rosenberg
Teamledare
* 08-764 83 33

Anna-Karin Storsten
Enhetschef
* 08-764 89 33

Susanne Okonor
Facklig representant SACO
* 08-764 85 55

Inga Britt Carakitsos
Facklig representant ST
* 08-764 86 92

Johanna Rosén
Personalspecialist
* 070-570 19 29

Anställningstyp/arbetstider
Dag
,
Heltid
,
Tillsvidareanställning

Ersättning
Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://skatteverket.se/4.3a2a542410ab40a421c80005924.html?RMURL=VacDetail%2Easp%3FCommAdSeqNo%3D2564

Företag
Skatteverket
Personalenheten
* .
Mer information på www.skatteverket.se

Jobbnummer
29325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: