Tysktalande Redovisningsekonom

Amendo AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Amendo AB

Om Amendo
Redovisningsekonom med bra tyska kunskaper sökes till ett internationellt företag i Stockholm City. Detta är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med start omgående.

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Idag är vi ca 150 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.Som konsult på Amendo arbetar du hos någon av våra välrenommerade kunder med uppdrag som varierar i längd men som alltid genomförs i ett professionellt och trevligt gäng.

Publiceringsdatum
2013-07-02

Om företaget
Vi söker en erfaren redovisningsekonom som är ytterst ansvarig för administrationsgruppen och finansiella tjänster i företaget.
Detta är ett uppdrag under ett föräldravikariat på cirka 12-14 månader.

Arbetsuppgifterna omfattar all fakturering, bokföring samt ett nära samarbete med finansavdelningen i Tyskland. Du skall också sammanställa och leverera rapporter till VD:n för verksamheten i Sverige och till Tyskland. Du har även huvudansvaret för alla administrativa uppgifter som t. ex. beställningar, bokningar och avstämningar. Det är meriterande om man har goda kunskaper i tyska i tal och skrift.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
• Upprätta och avge årsbokslut & års- och periodbudget
• Upprätta och avge inkomstdeklarationer
• Upprätthålla kontakt med revisorer och experter avseende ekonomiarbete
• Upprätta och avge månadsavstämningar till VD samt till Frankrike och Tyskland
• Upprätta och avge skattedeklarationer/periodiska sammanställningar
• Upprätta och avge koncernavstämningar
• Back-up för fakturering, löpande bokföring, skadebetalningar, klientöverföringar, inkassoärenden och lönehantering.
• Ansvarig för att skapa en god struktur på ekonomiavdelningen och för en back-up organisation
• Personalansvar för 1-2 pers
• Ansvarig för kontakten med företagsbanken
• Ansvarig för cash management

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är en självständig redovisningsekonom med inriktning mot redovisning med 4-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi (redovisning/finansiering) eller motsvarande, eller erfarenhet av att strukturerat arbeta som redovisningsekonom och internationell rapportering.
Du har hög social kompetens och förmåga att driva en ekonomiavdelning på ett strukturerat sätt. Ekonomiavdelning arbetar med en back up organisation och det är av vikt att du har erfarenhet av det löpande arbetet inom en ekonomifunktion.
Eventuella frågor ställs till Konsultchef Peder Malmström på nummer 08-545 653 40. Du söker tjänsten på www.amendo.se. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast.

Frågor och kontakt
Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-19
Ange följande referens när du ansöker: 940
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Malmström peder.malmstrom@amendo.se

Företag
Amendo AB

Adress
Amendo AB
Brahegatan 10
11437 Stockholm

Jobbnummer
1597810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo AB: