Tysktalande lönekonsult

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammarens avdelning Lönetjänster söker en
tysktalande lönekonsult.

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1150 medlemsföretag och över 50 medarbetare den största utlandshandelskammaren i Sverige. För mer information om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se .

Teamet för löneadministration och HR-tjänster, som för närvarande består av 6 medarbetare, hanterar externa löneuppdrag på både tyska och svenska. Uppdragen utförs huvudsakligen för tyskspråkiga uppdragsgivare enligt svenska regler och lagstiftning. Uppdragen utförs med SALK och REKO som mål, och några medarbetare är auktoriserade lönekonsulter SRF.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer inom lönehantering och redovisning, för att tillhandahålla de senaste verktygen för medarbetare och kunder.
I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2016-02-22

Kvalifikationer
Du har ekonomisk utbildning och dokumenterad yrkeserfarenhet som löneadministratör eller lönekonsult. Du har tidigare arbetat med löner på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning, och kan självständigt hantera löneuppdrag av olika svårighetsgrad. Auktorisation som lönekonsult SRF är meriterande.

Du rapporterar till avdelningschefen. Som minimum behärskar du tyska och svenska språket så att du självständigt kan hantera kundkontakter i uppdragen på både svensk och tysk sida.

Som person är du strukturerad och noggrann, och du uppskattar samarbete mellan kollegor. Du tycker om kundkontakter och har stark servicekänsla. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner så att arbetet lätt kan följas upp och är intresserad av att få ytterligare effektivitet och förenklade arbetssätt.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad 100 % och tillträde enligt överenskommelse. Personalförmånerna på Handelskammaren omfattar exempelvis pension. Vi tillämpar provanställning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Ansök snarast genom att skicka din ansökan till ansokan@handelskammer.se . Ange att du söker tjänsten som lönekonsult. Intervjuer kommer hållas löpande. Vid frågor kontakta HR-ansvarig Carina Anté 08-665 18 66.

Brinner du för tyska och lön, kommer jobbet att passa dig!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Lönekonsult
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
2684466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: