Tysktalande kundserviceagent till e-handelsföretaget Jollyroom - Jollyroom AB - Butikssäljarjobb i Göteborg
Tysktalande kundserviceagent till e-handelsföretaget Jollyroom
Jollyroom AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Jollyroom är i dagsläget verksamt i Norden, vi ska inom kort expandera i Europa. Du kommer att vara en del av uppstarten av vår tyska nätbutik och ingå i ett prestigelöst och flexibelt team som arbetar nära varandra och hjälps åt. Tjänsten innebär att via mail och telefon bemöta våra tysktalande kunder och ge branschens bästa service.

Ansvar:
Vi söker en tysktalande kundservicemedarbetare som tycker det viktigaste är att ge fantastisk service. Vår tyska hemsida, www.jollyroom.de, är under uppstart och kommer gå live inom sex månader. Syftet med tjänsten är att ge utomordentlig service till våra nya tysktalande kunder.

Publiceringsdatum
2017-11-14

Dina arbetsuppgifter
* Svara på kundfrågor per telefon och e-post
* Retur och reklamationshantering
* Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom kundservice och utveckla avdelningen
* Översättningsarbete

Kvalifikationer
* Flytande kunskaper i både skrift och tal i tyska
* Bra skriftlig och muntlig kunskap i svenska då all internkommunikation är på svenska
* Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice
* Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem
* Meriterande med goda svenskkunskaper

Dina personliga egenskaper
* Serviceinriktad
* Pedagogisk
* Lösningsorienterad
* Strukturerad
* Självgående

Vi erbjuder:
* Entreprenörsdriven verksamhet
* Spännande bransch och en chans att vara med och påverka vår nya lansering i Tyskland
* Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter samt hög utvecklingstakt
* Ungdomlig och pulserande miljö
* Friskvårdsbidrag
* Kollektivavtal för alla anställda
* Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt:
* Start: Januari 2018
* Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
* Placering: Hisings Kärra, Göteborg, Sverige
* Arbetstider: Vardagar kl. 08-17
* Kontakt: Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
* -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3802175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: