Tysktalande Avdelningschef Översättning

Jerrie AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Som Avdelningschef är du operativt ansvarig samt har direkt personalansvar för de nordiska översättningsteamen på Klingel. Detta genom att leda, stödja, samordna och utveckla avdelningens dagliga verksamhet. Tjänsten innebär regelbundna resor till filialen i Drammen samt till Klingels huvudkontor i Pforzheim, Tyskland. Du utgår från Klingels nordiska huvudkontor i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start sommaren 2017.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Projektledning av översättningsuppdrag
• Rättslig prövning av nya marknadsföringskoncept
• Säkerställa effektiva arbetsprocesser
• Frånvaro- och semesterplanering
• Genomföra årliga medarbetar- och lönesamtal
• Rekrytering av nya medarbetare
• Utvärdering av produktivitet på individuell- och teamnivå
• Säkra informationsflöden så att personalen får relevant information
• Översätta och granska texter och marknadsmaterial

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom språk, översättning, marknadsföring eller kommunikation. Du har erfarenhet från översättningsbranschen och därmed kunskap inom både översättningsverktyg och översättningsprocesser. Du har även erfarenhet av projektledning och att leda andra människor. För att lyckas i den här rollen krävs det mycket goda kunskaper i tyska och svenska, i både tal och skrift. Kunskaper i ett annat nordiskt språk är meriterande men inget krav.

Som person är du en orädd men samtidigt ödmjuk kravställare. Du är en duktig administratör med hög servicekänsla, motivation och entusiasm. Du har en positiv attityd till omgivningen, och tycker att det är roligt och utmanande att leda andra, och att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du lösningsfokuserad, relationsskapande och noggrann med utpräglad samarbets- och initiativförmåga.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-04-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3450115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: