Två vårdadministratörer eller läkarsekreterare, Kvinnokliniken U

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen.

Kvinnoklinikens sekretariat är ett växande sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på kvinnohälsan i Linköping.
Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov.
Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!

Publiceringsdatum
2017-02-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker två vårdadministratörer eller läkarsekreterare som vill arbeta i Kvinnoklinikens sekretariat med placering på US.

Tjänst 1
Arbetet innebär cirka 50 % arbete mot gynekologiska mottagningen (öppenvård) och resterande 50 % mot avdelning 21 (slutenvård). Då vi har pensioneringar framöver planeras denna tjänst enbart vara mot avdelning 21 när detta närmar sig.

På avdelning 21 är det ett ständigt flöde och stundom högt tempo. Det är omväxlande och man följer patienten administrativt från första remisskontakt till inskrivning, operation, vårdtid, eventuell vidareremiss/läkarkonferens till utskrivning. Här behöver man tycka det är kul att diagnoskoda!

Tjänst 2
Arbetet innebär arbetsuppgifter mot framför allt gynekologiska mottagningen (öppenvård). Här kommer du att få ansvara för egna bokningskedjor med allt från att remissen kommer tills dess att patienten varit på besök.

Båda tjänsterna är varierande. Exempel på arbetsuppgifter är att skriva mottagning, akut och operationsdiktat, skanning, hantering av journalkopior och viss statistikregistrering. Man arbetar i olika system där man registrerar t ex operationsenkäter och canceranmälningar. Man har ett nära samarbete med vårdpersonal.

Det kan finnas möjlighet att arbeta med IT och telefoni, som IT-resurs på kliniken framöver.

Avdelning 21 bedriver dygnet runt verksamhet. Man opererar till största delen patienter med gynekologisk cancer men utför även benign kirurgi. Man opererar tillsammans med andra kliniker och tar emot satelitpatienter från andra kliniker på US. Här bedrivs mycket forskning och många studier är på gång.

Gynekologiska mottagningen bedriver verksamhet dagtid. Här behandlas kvinnor som söker för gynekologiska besvär. Exempel på mottagningar är prolaps, inkontinens, dysplasi och abortmottagning. Här utför man även dagkirurgi.

Så här beskriver medarbetare att det är att jobba i KK sekretariat US:

"En av styrkorna på KK-sekretariat är att man kan ha varierande arbetsuppgifter som administratör här. Det finns ett brett spektra av uppgifter inom det vårdadministrativa yrket (remisser, bokningar, telefontider, små egna enheter att ansvara för etcetera)".

"Det finns möjlighetar att utvecklas i sitt yrke här. Vi får gå utbildningar och vi tar över arbetsuppgifter".

"Det är en öppen och positiv arbetsplats där vi hjälps åt och ställer upp för varandra"

"Ett roligt och ett mycket inspirerande arbete som ger mycket kunskap och stor inblick i kvinnoklinikens arbete."

"Trevliga kollegor i olika åldrar, erfarenheter och kunskap."

"Intressant klinik med många olika enheter med varierande arbetsuppgifter."

Erfarenhet och utbildning
Det är ett krav att du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med journaldokumentation och diagnossättning i Cosmic. Det är också meriterande men inget krav att du tidigare arbetat med bokningskedjor.

Dina personliga egenskaper
Du är positiv som person, trivs bra att arbeta självständigt men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel och prioriterar arbetsuppgifterna utifrån hela verksamhetens behov. Du tycker det är roligt att arbeta med verksamhetsutveckling, har ett eget driv och vill se nya lösningar för att driva verksamheten framåt. Ansvarstagande, ifrågasättande och uppmärksam är andra egenskaper du har och använder dig av i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Detta är två tillsvidareanställningar på vardera 100 %. Arbetstider är förlagda dagtid måndag till fredag för båda tjänsterna. Tillträde snarast, efter överenskommelse. Placering är på Kvinnoklinikens sekretariat, US.

Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.

Facklig företrädare för Vision är Slavka Spasojevic, 010-104 73 64.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 28 februari 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning dagtid Ej specificerat

Ersättning
x
Bidrag till friskvård 2000kr/år

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
x
58185 Linköping

Kontorsadress
x

Jobbnummer
3325160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: