Tullverket söker upphandlare

Tullverket / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Sundsvall, Gävle, Älvdalen, Umeå, Åre eller i hela Sverige

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.

Administrationsavdelningen ansvarar för Tullverkets stödverksamhet inom områdena finansiell redovisning, upphandling och inköp, lokalförsörjning, fordonsförsörjning, diarium och arkiv samt verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar också för Tullverkets miljöledningssystem.

Administrationsavdelningen består av ett ledningsstöd, fem nationella enheter och har ca. 70 anställda.

Enheten för upphandling och inköp ansvarar för Tullverkets upphandlingsverksamhet, leder och utför tillsammans med verksamheterna olika typer av anskaffningar åt hela myndigheten.

Enheten svarar även för styrning och stöd för Tullverkets avtalsförvaltning liksom e-inköp och består av åtta medarbetare som har sin geografiska placering i Stockholm, Sundsvall och Luleå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I din roll som upphandlare leder och utför du upphandlingar och avrop från ramavtal tillsammans med Tullverkets olika verksamheter. Du ansvarar för hela processen från den inledande behovs- och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknas. Det är du som upphandlare som ansvarar för att överlämna avtalet till avtalsägarna. Som upphandlare i Tullverket arbetar du med flera parallella anskaffningar samtidigt och arbetar både med större och mindre "projekt".

Upphandlaren har en konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna. I arbetet ingår även att ha kännedom om tecknade avtal och även att stödja avtalsansvariga i deras arbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet. God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt är andra viktiga egenskaper.

En annan arbetsuppgift är omvärlds- och marknadsbevakning. Då Tullverket och Administrationsavdelningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas deltar du även i enhetens förändringsarbete där du har goda möjligheter att påverka och skapa goda resultat.

Vi söker dig som har:

• akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT eller annan relevant utbildning som av Tullverket bedöms som likvärdig
• utbildning inom offentlig upphandling
• minst 2 års dokumenterad kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling inom de senaste fem åren
• svenskt medborgarskap
• mycket goda kunskaper i svenska, samt mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• god kunskap i engelska både i tal och skrift
• goda kunskaper i Officepaketet.         

Meriterande om du har:

• utbildning inom relevant lagstiftning som t ex avtalslag, sekretesslag mm.
• erfarenhet av stödsystem för upphandling och inköp
• erfarenhet från offentlig sektor
• erfarenhet av projektarbete
• erfarenhet av internationella avtal
• erfarenhet av tjänsteorientering och ITIL
• erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling (SUA)

Publiceringsdatum
2015-11-13

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig, en ansvarstagande lagspelare, som arbetar effektivt både på egen hand och med andra. Du är systematisk i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, se möjligheter och nå resultat. Med din specialistkompetens och sakkunskap utgör du ett stöd när det gäller upphandlingsfrågor. Som person är du ambitiös med god förmåga att skapa förtroende. Du är noggrann och intresserad av inköps- och upphandlingsfrågor. 

För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. 

För befattningen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt 

Referensnummer: PER 2015-765. 

Placeringsort: Sundsvall. 

Resor förekommer i tjänsten. 

Anställningen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning. 

Innan beslut om anställning fattas kommer du att få genomgå drogtest och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen innefattande registerkontroll kommer att utföras.

För mer information och ansökan 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Magdalena Jonsson, tel. 060-672504 alt 073-821 47 16. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 och för Saco-S, Ingrid Bådholm, tel. 08-456 52 29.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 29:e november 2015.Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
PA-support 060-67 25 85

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
11298 Stockholm

Kontorsadress
Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2526736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: