Tullverket söker upphandlare

Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2017-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tullverket söker upphandlare" (publicerad 2019-12-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm, Sigtuna, Nyköping, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 000 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.



Administrationsavdelningen ansvarar för Tullverkets stödverksamhet inom områdena finansiell redovisning, upphandling och inköp, lokalförsörjning, fordonsförsörjning, samt verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar också för Tullverkets miljöledningssystem.

Enheten för upphandling och inköp ansvarar för Tullverkets upphandlingsverksamhet. Enheten leder och utför tillsammans med verksamheterna olika typer av anskaffningar åt hela myndigheten. Tullverket köper varor och tjänster för ca 500 miljoner kronor per år. Tullverket använder upphandlingssystemet Tendsign samt e-handelssystemet Raindance.

Enheten svarar även för styrning och stöd för Tullverkets avtalsförvaltning liksom e-handel.

Enheten består av 10 medarbetare som har sin geografiska placering i Stockholm, Sundsvall och Luleå.

Tjänsten är placerad på Gärdet i Stockholm där vi arbetar i aktivitetsbaserade fina moderna ljusa lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I din roll som upphandlare leder och utför du upphandlingar och avrop från ramavtal tillsammans med Tullverkets olika verksamheter. Du ansvarar för hela processen från den inledande behovs- och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknats och lämnats över till avtalsförvaltning. Som upphandlare i Tullverket arbetar du med flera parallella anskaffningar samtidigt och arbetar både med större och mindre uppdrag.

Upphandlaren har en styrande, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna. Arbetet kräver ett taktiskt och strategiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet. God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt är andra viktiga egenskaper.

En annan arbetsuppgift är omvärldsbevakning. Du deltar i interna och externa nätverk. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del i arbetet. Vi söker dig som har:

utbildning inom inköp eller ekonomi från universitet/högskola eller motsvarande utbildning inom inköpsområdet som av Tullverket bedöms vara likvärdig
minst 2 års dokumenterad kunskap och erfarenhet av arbeta som inköpare/upphandlare
kunskaper i engelska
kunskaper i Officepaketet
svenskt medborgarskap.
Meriterande om du har:

utbildning i LOU
erfarenhet av Tendsign eller motsvarande upphandlingssystem
erfarenhet från offentlig verksamhet.
Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett affärsmässigt förhållningssätt och ett stort intresse för upphandlingsfrågor. Du är väl förtrogen med regelverket kring offentlig upphandling.

Drivkraft, engagemang och samarbete är en given del i din vardag. Du tycker om att bygga relationer och har förmågan att skapa förtroende.

Du är strukturerad och vill påverka inom ramen för god ekonomi, kostnadseffektivitet och hållbar utveckling.

Du har en utvecklad förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är analytiskt lagd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar. Du har god förmåga att uttryck dig i svenska i tal och skrift samt kommunicerar obehindrat med alla i organisationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Övrigt

Referensnummer: PER 2017-551.

Placeringsort: Stockholm.

Inrikes resor förekommer i tjänsten.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning samt drogtest genomförs före anställning.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Louise Haag Wirsén, tel. 070-424 89 58 chef enheten för upphandling och inköp. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Lena Larsson, tel. 08-405 05 35 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 5:e oktober 2017 .Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-14

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
PA-support 060-67 25 85

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
Tullverket
11298 Stockholm

Kontorsadress


Jobbnummer
3698173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: