Tullverket söker inköpscontroller

Tullverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm, Sigtuna, Nyköping, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.

Administrationsavdelningen består av fem enheter - enheten för lokaler och fordon, ekonomienheten, enheten för diarium och arkiv, enheten för upphandling och inköp samt enheten för verksamhetsservice. Avdelningen har även ett ledningsstöd direkt underställd avdelningschefen. 

Enheten för inköp och upphandling har det övergripande ansvaret för styrning av upphandling och inköp i Tullverket. Enheten arbetar med att löpande planera, prioritera och följa upp anskaffningar och utför upphandlingar, avrop och direktupphandlingar åt hela myndigheten. 

I enhetens styrande uppdrag ingår att ta fram inriktningar och styrande principer för inköp och upphandling. Enheten ansvarar även för styrningsfrågor gällande Tullverkets avtalsförvaltning samt leder arbetet med att införa e-handel.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med inköpsuppföljning och rapportering utifrån den uppföljningsmodell som Tullverket nu har påbörjat. Exempel på uppföljning kan vara verksamhetsnytta och kostnadseffektivitet, men även särkskilda fokusområden som exempelvis uppföljning av direkupphandlingsgränsen eller andelen miljökrav i Tullverkets upphandlingar. 

Du arbetar med att ta fram kostnads- och nyttokalkyler, spendanalyser och andra analyser som är kunskapsbyggande och kan ligga till grund för beslut. 

I arbetsuppgifterna ingår att stödja införandet av e-handel i Tullverket i syfte att kontinuerligt öka och utveckla det sortiment som tillhandahålls i systemet, genom uppföljning och analyser. 

I arbetsuppgifterna ingår även att stödja avtalsförvaltare och projektledare i Tullverket genom att ta fram underlag kopplade till Tullverkets avtal och projekt. 

Du deltar även i enhetens planerings- och uppföljningsarbete och bistår med olika beslutsunderlag till enhetschefen. Vidare är du enhetschefen behjälplig vid olika stabsuppgifter som t ex remisshantering, interna revisioner och vid besvarande av enkäter inom inköpsområdet.  

Vi söker dig som har: 

enligt Tullverkets bedömning ändamålsenlig utbildning inom området för inköp och upphandling arbetat minst 5 år med arbetsuppgifter relevanta för tjänsten goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande om du har:

statens controllerutbildning erfarenhet av Agresso erfarenhet av Raindance erfarenhet av TendSign.

Publiceringsdatum
2016-03-24

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett affärsmässigt förhållningssätt och har ett intresse av inköpsfrågor. Du är väl förtrogen med regelverket kring offentlig upphandling. Engagemang och samarbete är en given del i din vardag och Du söker gärna stöd från kollegor likväl som Du stöttar andra. Du tycker om att bygga relationer och är serviceorienterad.

Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt. Du är strukturerad och vill påverka inom ramen för god ekonomi, kostnadseffektivitet och hållbar utveckling.

Du har en utvecklad förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är analytiskt lagd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar. Du har god förmåga att uttryck dig i svenska i tal och skrift samt kommunicerar obehindrat med alla nivåer i organisationen.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet!

Övrig information
Referensnummer PER 2016-209. 

Placeringsort: Stockholm. 

Inrikes resor förekommer i tjänsten.

Anställningen är tillsvidare med 6 månader provtjänstgöring.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest genomförs före anställning.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa enhetschef, Magdalena Jonsson, tel. 073-821 47 16. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. 

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65. 

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 15:e april 2016 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
PA-support 060-67 25 85

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
11298 Stockholm

Kontorsadress
Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2744455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: