Tulladministratör

Adecco Sweden AB / Speditörsjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet inom förtullning, transiteringar och importfrågor? Vill du arbeta på en attraktiv arbetsplats under snabb förändring som växer i hög takt? Då är tjänsten som tulladministratör på Mio något för dig!

Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har nu 72 butiker i Sverige samt finns på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. På Mio strävar vi mot att efterleva våra värderingar: affärsmässighet, kvalitet, personligt och stilsäkerhet.

Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen åtta år i rad. Vill du vara med och vinna matchen 2018?

Publiceringsdatum
2017-11-07

Om tjänsten
Som Tulladministratör arbetar du operativt med såväl nya som befintliga produkter, i klassificering och artikelvård utifrån Taric/Tulltaxan, kalkylering, tulldeklarationer och rapportering. Du kommer att vara en viktig del i det operativa arbetet kring tull på inköpsavdelningen och stöttar såväl sortimentsavdelning som ekonomiavdelning. Du bevakar företagets skyldigheter enligt gällande lagar och föreskrifter samt deltar i att ta fram processer och aktiviteter för att förbättra företagets interna tullprocess. Du ansvarar för myndighetskontakten i operativa tullfrågor.

Erfarenheter
• Mycket goda kunskaper och tidigare erfarenhet inom förtullning, transiteringar och importfrågor inom internationell handel samt och klassificering för internationell handel i Taric/Tulltaxan
• Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet från detaljhandel är meriterande
• Goda kunskaper om Mios sortiment är meriterande
• Tidigare erfarenhet av M3/Movex meriterande

Om dig
För att lyckas i rollen har du högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom logistik/ekonomi eller fått motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Som tulladministratör arbetar du både med självständiga arbetsuppgifter och uppgifter som kräver gott samarbete med övriga kollegor och bra kontakt med våra speditörer och leverantörer. Du är affärsmässig samtidigt som du efterlever de krav och regelverk som finns kopplat till tullprocessen.

Som person är du självgående med en förmåga att utföra arbetsuppgifter på ett strukturerat, noggrant och effektivt sätt. Du har lätt för att samarbeta och driver mot förbättringar.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående. Tjänsten tillhör vår inköpsavdelning och placeringsort är Tibro. Mio samarbetar med Adecco i denna rekryteringsprocess, frågor och ansökningar besvaras och behandlas därmed av Adecco. Anställningen sker direkt hos Mio.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få inbjudan till videointervju som du ombeds genomföra så snart som möjligt. De som går vidare efter videointervjun får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Carlsson på 0500-445770 eller olivia.carlsson@adecco.se. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Carlsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Hertig Johans Gata 8
54130 SKÖVDE

Kontorsadress
Hertig Johans Gata 8

Jobbnummer
3789437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: