Tre Handledare Till Projekt Om Sociala Företag

Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmål

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker

TRE HANDLEDARE TILL PROJEKT OM SOCIALA FÖRETAG

Bakgrund:
Åmåls kommun är projektägare till två EU-projekt som faller under sociala strukturfonden, ESF, och heter UTVECKLA SOCIALA FÖRETAG och VI VILL! VI KAN! VI GÖR DET!

Projektet omfattar Åmål, Dals-Ed, Bengtsfors, Mellerud och Säffle kommun. Genom detta projekt vill vi skapa förutsättningar för människor att starta sociala företag. Vi kommer att utforma handledarcenter i våra fem kommuner som utbildar individer till att starta och driva sociala företag, tillhandahåller handledare samt informerar verksamheter, företag och ideella organisationer om socialt företagande. Projektet kommer att inventera lämpliga arbetsuppgifter och uppdrag som sociala företag kan utföra åt andra lokala företag eller myndigheter.

Anställningsvillkor:
Tidsbegränsade anställningar (allmän visstidsanställning) 3 x 100 % med tillträde i början av augusti 2012. Anställningarna upphör 2013-07-31 men kan eventuellt komma att förlängas.

Placering:
Handledarna tillhör integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmåls kommun. En projektledare koordinerar arbetet och placering sker hos någon av de samverkande kommunerna. Ange gärna vilken kommun du i första hand vill vara placerad i.

Publiceringsdatum
2012-06-29

Dina arbetsuppgifter
Uppgiften är att motivera, handleda och stödja intresserade individer tillsammans med samverkande myndigheter i att vilja och våga starta egna bärkraftiga sociala företag.

Detaljerad projektbeskrivning kan fås vid förfrågan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets-/högskolebakgrund som arbetsgivaren finner lämplig, exempelvis beteendevetare, pedagog, socionom, hälso-/ friskvård, företagare eller liknande. Du har goda kunskaper om förändringsprocesser och hur man motiverar människor till förändring. Kunskap om olika metoder/verktyg som stödjer förändring, exempelvis lösningsfokuserat arbetssätt, motiverande samtal, coachande arbetsmetoder. Vidare har du B-körkort.

Önskvärt är ett stort nätverk med kontakter i näringslivet. Erfarenhet av Starta Eget, entreprenörskap, rådgivning eller liknande är en merit men inget krav.

Som person bör du ha ambition, drivkraft och en förmåga att entusiasmera samt vara självgående inom ramen för projektet.

Information lämnas av:
Projektledare Ulrika Skålén, ulrika.skalen@amal.se , telefon
070-39 39 105

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan som ska vara inkommen senast måndagen den 23 juli 2012 till ulrika.skalen@amal.se . Vi tar även emot ansökan till Åmåls kommun, Box 62, 662 22 Åmål. Ansökan ska märkas: Ansökan Handledare Sociala Företag, dnr KS 2012/237.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-23
Ange följande referens när du ansöker: dnr KS 2012/237
Ansökan kan skickas till e-postadress: ulrika.skalen@amal.se

Kontakt
Ulrika Skålén, projektledare, 070-3939105

Företag
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Stadshuset, Kungsgatan 26
Åmål

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0532-17000
Faxnummer: 0532-16814
E-postadress: marita.koivuoja@amal.se

Jobbnummer
1285189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen: