Tre handläggare till enheten för tillstånd - Länsstyrelsen i Stockholm - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Tre handläggare till enheten för tillstånd
Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm

Du kommer att arbeta med handläggning inom ärendeområdena utbetalning av lönegaranti och/eller godkännande av personal i bevakningsföretag. Som handläggare kommer du självständigt att arbeta med ett stort ärendeflöde med fasta handläggningstider. Rollen innebär tidvis mycket telefonkontakter med ingivare och andra intressenter.

Du ska ha

* treårig gymnasieutbildning
* minst ett års erfarenhet av handläggning i offentlig verksamhet
* god kommunikations- och samarbetsförmåga
* förmåga att driva och ta ställning i frågor både självständigt och i samråd med andra
* hög integritet och personlig mognad
* vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö

Du ska vara

* lyhörd, prestigelös och hjälpsam
* van att arbeta med många ärenden snabbt och effektivt
* van vid att behöva prioritera
* van vid ett digitalt arbetssätt

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Enheten för tillstånd har 26 medarbetare och hanterar cirka 85 ärendegrupper inom olika verksamhetsområden. Bland annat prövas ansöknings- och tillståndsärenden rörande stiftelser, bevakningsföretag, kameraövervakning, medborgarskap för nordiska medborgare. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare och förutom Enheten för tillstånd tre andra enheter (Tillsyn, Överklagande, samt Diarium & Arkiv)

Övrigt Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.

Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 37 och 38.

Anställningsform:

Vikariat tolv månader

Heltid

Tillträde: Snarast

Publiceringsdatum
2017-08-14

Så ansöker du
Ansök senast: 2017-09-03

Referensnummer: 112 30513-2017

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Ramnerud, Enhetschef 010-223 16 96
Cecilia Westerberg, ST 010-223 16 17
Mia Lindström, SACO 010-223 15 01

Företag
Länsstyrelsen i Stockholm

Adress
Länsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22067

Jobbnummer
3640671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm: