Transportplanerare

Framtiden i Sverige AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven och lösningsorienterad person som har god datorvana? Sök då jobbet som Transportplanerare!

Publiceringsdatum
2019-09-17

Arbetsuppgifter
Som Transportplanerare är du spindeln i nätet. Tillsammans med ditt team har du hand om transportlogistiken. Du schemalägger chaufförer till olika siter och stämmer av med kunder om förfrågningar. Arbetet innehåller även en hel del samkoordinering med kundtjänst via email. Du kommer ha ett nära samarbetae med sektionscheferna som dagligen hjälper dig med planerandet av de olika transporterna. Du kommer i princip vara arbetsledare för logistiken.

För att känna dig trygg i rollen kommer du att få en månads upplärning innan du självgående arbetar med de olika momenten. Du kommer även att ha en mentor och arbetskollega nära tillhands under hela perioden.

Om företaget
Vår kund är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Idag finns företaget över hela Sverige och samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll. Företeget erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Visonen för företaget är att vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Mer om företaget berättas vid en intervju.

Profil
Vi söker dig som är driven och lösningsorienterad. Har en vilja att jobba och visa framfötterna för att tillsammans med sitt team klara av olika problem man ställs inför.

Skallkrav
• Svenska i tal och skrift
• Datorvana (Office-paketet)

Meriterande
• Erfarenhet från logistikhantering

Om företaget
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Start: 2019-12-01
Villkor: Heltid (Föräldrarvikariat)
Placeringsort: Partille
Arbetstider: 08:00-17:00
Lön: Enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Framtiden i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20580".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Framtiden AB

Jobbnummer
4872470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: