Transport- och logistikadministratör

ABB Meeting Point / Logistikjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABB Meeting Point i Västerås

Du blir en del av System Integration & Substation Services, en affärsenhet inom ABB:s division Power Grids som levererar stationer, systemlösningar och service för transmissions- och distributionsanläggningar. Enhetens kunder är kraftbolag, industri och andra företag som behöver anslutas till kraftnät. Marknaden drivs av behovet att skapa stabila elnät och av miljöskäl med mål att öka användningen av förnyelsebar energi. I vårt miljöerbjudande finns även anslutning av fartyg till elnät för att ersätta dieseldrift i hamnar. Vi designar och bygger driftsäkra stationer såväl inomhus som utomhus.

Uppgifter:

Som Transport- och logistikadministratör (T&L Admin) är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla och säkerställa ett bra samarbete mellan logistikavdelningen och berörda enheter och deras projekt. Du har en nyckelroll i att stötta enheterna i frågor kopplade till transport och logistik så som genomförande, tull, legala krav, L/C och kontraktskrav samt försäkringsärenden.

Arbetet sker i nära samarbete med projektledarna, projektteamen samt logistikfunktion och -gruppen. Ansvaret omfattar planering och koordinering för att säkerställa att projekten skeppas i tid, med rätt dokumentation, med rätt kvalité och till rätt kostnad.

I rollen som T&L Admin i projekten ingår att:
• Vara logistikrepresentant i projektmöten
• Utifrån projekt- och inköpsplan ta fram en övergripande skeppningsplan för projekten
• Skapa packlistor, beordra packning
• Samla in/utfärda skeppningsdokumentation (skeppningsfakturor, tullexportdokument etc) och säkerställa kvaliteten på dokumentationen
• Boka frakter samt bevaka leveranser, farligt gods och L/C
• Hålla projekten informerade om skeppningsstatus

Krav:

Som T&L Admin krävs att du kan hantera flera parallella projekt i en verksamhet där tiden är en av de viktigaste faktorerna för att lyckas. För att klara detta ser vi att du har en transport- och/eller logistikutbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet från logistik, tull och transporter inom projektverksamhet.

Som person är du självgående och kan ta ett stort eget ansvar samtidigt som du gärna arbetar i team. Du har fokus på kvalitet och kan bidra till ständiga förbättringar av våra processer och arbetssätt. Du förväntas vara duktig på att kommunicera samt att tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska.

Ytterligare information:

Rekryterande chef Lars Fredrikson, +4670-354 10 66 eller Logistics Team Lead Lennart Rönnqvist, +4670-558 82 00 svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Renée Lundgren, +4621-32 54 75. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Stefan Andersson, +4621-32 08 21; Unionen: Karin Ulvemark, +4621-32 81 42; Ledarna: Lenny Larsson, +4621-32 85 47.

Välkommen med din ansökan senast 6 januari 2019. Sök med jobb id SE67425281 via www.new.abb.com/careers. Urval sker löpande så vänta inte med att söka. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst.

Publiceringsdatum
2018-11-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABB Meeting Point

Kontorsadress
Mäster Ahls gata 16

Jobbnummer
4481105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABB Meeting Point

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABB Meeting Point: